Nepersonalizovane karte biće u prodaji od 15. januara.
Personalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 prodajnih mesta širom Beograda, među kojima su kiosci Future, Štampe i razne druge prodavnice. Iz Direkcije podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu i napominju da su uvođenjem novog sistema naplate karata, prava korisnika javnog gradskog prevoza ostala ista.
Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i plastične nepersonalizovane karte, koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i koje će moći da se dopunjavaju nebrojeno puta sa bilo kojim iznosom.
"Trajanje nepersonalizovanih beskontaktnih smart kartica je 3 godine, važno je i to da mogu da se dopunjuju nebrojeno puta u te tri godine. Svota novca koja će biti skinuta sa nepersonalizovane beskontaktne smart kartice zavisi od zona kroz koje putnik prolazi. Cena pojedinačne karte je ista kao i do sada, odnosno 60 ili 95 dinara", kažu iz Direkcije.
U prodaji će biti i papirne nepersonalizovane karte koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca a mogu da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.
Za građane koji retko koriste javni prevoz ili turiste postojaće i četvrta mogućnost - kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu. Karte za jednu vožnju neće morati da se validiraju na automatima, što je obavezno za sve ostale vrste karata za prevoz.
Kako ističu u Direkciji, sve karte moraju da se validiraju i ti podaci služiće za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima. Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima, na osnovu čega će moći da se uvedu karte za jedan sat ili dan.
Očitavanje karata se obavlja prilikom ulaska u vozilo. Potrebno je da korisnici prinesu kartu automatu, što, kako uveravaju u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve. Važno je da će validatori za očitvanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kontrolori će sa posebnim aparatom moći da očitaju da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokiraju kartu onima koji to nisu učinili. U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.
Mesečna karta za zaposlene košta 2.680 dinara, za srednjoškolce, studente, penzionere, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara, prenosi "Danas".
(MONDO)
Personalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 prodajnih mesta širom Beograda, među kojima su kiosci Future, Štampe i razne druge prodavnice. Iz Direkcije podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu i napominju da su uvođenjem novog sistema naplate karata, prava korisnika javnog gradskog prevoza ostala ista.
Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i plastične nepersonalizovane karte, koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i koje će moći da se dopunjavaju nebrojeno puta sa bilo kojim iznosom.
"Trajanje nepersonalizovanih beskontaktnih smart kartica je 3 godine, važno je i to da mogu da se dopunjuju nebrojeno puta u te tri godine. Svota novca koja će biti skinuta sa nepersonalizovane beskontaktne smart kartice zavisi od zona kroz koje putnik prolazi. Cena pojedinačne karte je ista kao i do sada, odnosno 60 ili 95 dinara", kažu iz Direkcije.
U prodaji će biti i papirne nepersonalizovane karte koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca a mogu da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.
Za građane koji retko koriste javni prevoz ili turiste postojaće i četvrta mogućnost - kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu. Karte za jednu vožnju neće morati da se validiraju na automatima, što je obavezno za sve ostale vrste karata za prevoz.
Kako ističu u Direkciji, sve karte moraju da se validiraju i ti podaci služiće za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima. Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima, na osnovu čega će moći da se uvedu karte za jedan sat ili dan.
Očitavanje karata se obavlja prilikom ulaska u vozilo. Potrebno je da korisnici prinesu kartu automatu, što, kako uveravaju u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve. Važno je da će validatori za očitvanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kontrolori će sa posebnim aparatom moći da očitaju da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokiraju kartu onima koji to nisu učinili. U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.
Mesečna karta za zaposlene košta 2.680 dinara, za srednjoškolce, studente, penzionere, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara, prenosi "Danas".
(MONDO)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Pretučena Sloboda Mićalović: Poznata glumica se nalazi u Urgentnom centru