Da li mediji i ovde i širom sveta poslednjih godina značajno povećavaju interesovanje za tzv. skrivene teme ljudske svakodnevice ili, da budem precizniji, za sex? Veliki, kao vrata, odgovor je da, jer ko bi normalan, a radi u medijskoj industriji, prenebregao činjenicu da su se te teme i pre pola veka dobro kotirale kod publike - ovo sada jeste surovo vreme novca u kojem sex jeste jedna od dobitnih kombinacija. Po nekim mišljenjima i najprofitabilnija.
Od ogromnog štiva pročitanog samo poslednjih godina napredniji čitaoci su mogli postati eksperti za oblast svesnog i podsvesnog izražavanja seksualnosti, naravno, pre svega na teorijskom nivou. Praksa je već nešto drugo, razume se. Nije mi, medjutim, poznato da li je neko od takvih već možda dobio katedru baš na tom predmetu, ali kako realno stvari stoje po ovom pitanju stručnjaci su nam neophodni. Makar i teoretičari.
Kada je reč o sadržaju, prema onome što objavljuju mediji, mora se priznati da ima baš svakakvih tekstova. I to u svakom smislu. Sjajnih, odličnih, pametnih, duhovitih, ali i nepismenih, upitnih, odvratnih, loših. Kao i kod svake robe i tu ima vrednog, manje vrednog i bezvrednog (čiste laži, odnosno prevare). Ono, medjutim, što je uvek, kako se to kaže, davalo na kvalitetu jesu perfektne propratne fotke. Još ako je sve u novinama „dobro prelomljeno“ efekat ne može biti za zanemarivanje. Naprotiv! To „peca“ i najneaktivnije i najneradoznalije čitaoce.
Internet kao najnoviji medij ovu temu je prosto zgrabio, još prvog dana. Idealna je za njegovu publiku. Matorci tada još nisu ni znali šta je kompjuter, pa su mladji i vrlo mladi naraštaji bili glavni korisnici. Gledajući stvari unazad dvadeset godina, zaključio bih da je više nego logično da sex kao tema, zapravo, caruje portalima. Možda malo i svesno preterujem kad to tvrdim, sve da bih podvukao njegovu atraktivnost za taj medij.
Ne mogu novine ili televizije danas da se mere sa internetom, u mnogo čemu. A tek u plasmanu materijala na ovu temu! Sve što fabrikuju agencije ili nauka dostupno je prvo internetu, zar ne. Dok to novine ili tv obrade na svoj način i potom objave, za čitaoce internet portala ti materijali su već bajati, jer su ih daleko pre toga mogli natenane pogledati, pročitati, pa i prokomentarisati uz pomoć svojih računara.
Fascinantna je zato, ali i logična, popularnost ovakvih rubrika na svim svetskim portalima. Ne znam baš precizne podatke o posećenosti onih u drugim zemljama, ali imam pouzdane izvore koji tvrde da neki ovdašnji portali beleže nevidjen broj kliktanja na stranice gde se piše baš o sexu. Kažu, fantastičan je i aktivan odziv takvih konzumenata, pa su takve teme često i najviše komentarisane. Gotovo da su u rangu aktivnosti koje se beleže još samo kad je reč o sportskim dogadjajima od najvećeg značaja za ovdašnju javnost.
Mogao bih ovde da nabrajam stotine, pa i hiljade naslova objavljenih samo u poslednjih godinu dana na ovu temu, ali mislim da to nije neophodno, jer su mnogima i ovde dobro poznati. A da su neki od njih pikantni sve u šesnaest, da i ne pominjem.
Sex je, dakle, kao tema i zanimljiv i provokativan i, što nikako nije za potcenjivanje - finansijski isplativ. Idealan je za sve medije, a najviše za ove najnovije. Ima li, medjutim, ikakve praktične vajde iz svega ovog pohvalnog na medjiskom i teorijskom planu, ne znam. A živo me interesuje. Verovatno i mnoge druge. Zato, molim naučnike u nekom od univerziteta ili instituta koji se već bave sexom i liferuju raznorazna istarživanja, da se pozabave i, baš ovako postavljenim, pitanjem. Da od što reprezentativnijeg uzorka traže što direktnije odgovore.
Pa šta dobiju!