Moj Telekom: Prijavi se Registruj se

Namirnice koje nisu za trudnice

U toku trudnoće neophodno je da vodite računa o ishrani i bez odlaganja pazite da ne unosite naimirnice koje mogu biti štetne po vas i bebino zdravlje.

0
A- A A+

Namirnice koje nisu za trudnice Guliver/Getty Images

Kao što se brojne namirnice preporučuju u toku trudnoće, tako postoje i one sa kojima bi trebalo pripaziti ili koje bi trebalo u potpunosti izbaciti iz ishrane, jer mogu uticati na zdravlje buduće mame i novorođenčeta.

Tokom trudnoće bi trebalo izbegavati nepasterizovane mlečne proizvode, jer mogu da sadrže bakteriju listeriju. U trudnoći je možda najbolje da konzumirate kuvani sir. Infekcija listerijom može dovesti do pobačaja ili prevremenog porođaja. Ovo ne znači da morate potpuno da izbacite sireve iz ishrane tokom trudnoće već samo da obratite pažnju da li su napravljeni od pasterizovanog mleka.

Kao i sa mekanim sirevima, treba biti vrlo oprezan i sa sirovim mesom, jer može takođe da sadrži bakteriju listeriju. Ova bakterija može da preživi vrlo niske temperature pa budite oprezni čak i sa mesom koje je stajalo u hladnjačama. Ipak, piletina koja je nedavno ispečena ili skuvana je dobra za jelo, jer će toplota ubiti sve štetne bakterije. Izbegavajte takođe mesne prerađevine kao što su viršle, kobasice, paštete i šunku.

U trudnoći bi trebalo da jedete ribu, ali određene vrste, izbegavajući suši. One velike, kao što su morski pas, sabljarka, kralj skuša, bakalar, odresci tune kao i konzervirana bela Albakor tunjevina, uglavnom sadrže visok nivo žive koji prolazi kroz placentu i može biti posebno štetan za razvoj bebinog nervnog sistema. Konzerviranu tunjevinu ne bi trebalo da jedete više od jednom. Zamrznuta morska hrana bezbedna je samo u obliku kuvanog obroka. Takođe, morski plodovi kao što su školjke mogu biti zaražene koliformnom bakterijom i salmonelom.

Hranu koja sadrži sirova jaja, ili nedovoljno pečena jaja treba izbegavati, jer može biti zaražena salmonelom. Termički obrađena jaja su odličan izbor za trudnicu. Samo se uverite da ste jaje dobro skuvali i možete ga jesti. Jaja su odličan izvor proteina i hranljivih sastojaka koji poboljšavaju fetalni razvoj i sprečavaju nastanak određenih urođenih mana.

Prezačinjena hrana nije opasna i neće naškoditi bebi, ali vama može zadati veliku gorušicu koju inače verovatno imate tokom trudnoće.

Eksperti savetuju izbegavanje konzumiranja saharina, jer za razliku od drugih veštačkih zaslađivača, može da prođe kroz placentu. Preporučuje se izbegavanje samo radi predostrožnosti, jer, u ovom slučaju, nije najzdravije rešenje.

Neka istraživanja pokazuju da mnogo kofeina (smatra se više od dve do tri šolje dnevno) podiže rizik od pobačaja. Takođe je povezan sa prevremenim porođajem i niskom porođajnom težinom. Pokušajte da ograničite unos kofeina - šolja kafe dnevno je potpuno u redu. Međutim, jačina kafe varira u zavisnosti od toga gde je pijete, jer su kafe koje kupujete u kafićima verovatno mnogo jače od onih koje pravite kod kuće. Standard bi trebalo da bude oko 100 miligrama kafe za jednu regularnu šolju.

Dobro utvrđena činjenica jeste da konzumiranje alkohola tokom trudnoće može ozbiljno naškoditi bebi, ali još uvek nije dokazano koliko je štetan. Zapamtite - alkohol prolazi kroz placentu tako da vaša beba pije isto što i vi! S obzirom na to da nije utvrđeno koja je to količina alkohola koja bi naškodila bebi najbolje je reći da se uopšte ne konzumira.

(MONDO/Yumama)

Sve vesti