Radi se o plovilima dužine 12 metara, koji su kopnom prenošeni u Ðenovu, gde su najpre adaptirani za potrebe šverca, nakon čega su kretali za Maroko, piše Korijere dela sera (Corriere della Sera), prenose podgoričke "Vijesti".

Za sada javnosti nije poznat broj kupljenih glisera, njihova marka, kao ni odakle su tačno kupovani u Crnoj Gori, a pretpostavlja se da se radi o plovilima kojima su, preko Jadrana, švercovane cigarete tokom devedesetih.

Na granici između Italije i Francuske, u mestu Ventimilja, za preuzimanje droge bio je zadužen poznati kalabrijski švercer droge Salvatore la Rosa.

U organizaciji je učestvovao i Ðuzepe de Moro, sin kalabrijskog bosa Rafaele de Mora, osuđenog prošle godine za ubistvo i šverc kokaina, kao i niz drugih članova mafije iz Veneta i iz Kalabrije, takođe odranije poznatih italijanskoj policiji.

Konačna destinacija hašiša bio je Milano, koji poslednjih godina važi za jedno od glavnih evropskih čvorišta za distribuciju droge.

U Milanu su hašiš preuzimali predstavnici Ndrangete i jedne porodice sicilijanske Koza nostre, za potrebe snabdevanja dilera u Milanu, Breši i Paviji.

Lanac šverca raskrinkali su italijanski karabinjeri u saradnji sa francuskom žandarmerijom u operaciji "Safir", koja traje od 2009. godine, a koja je kulminirala u ponedeljak hapšenjem 13 osoba i nalaganjem kućnog pritvora za tri osobe.

U toj operaciji konfiskovana je 1,1 tona hašiša i dva kilograma kokaina.

Hapšenja u Veneciji sprovela je specijalna jedinica karabinjera, po nalogu lokalnog tužilaštva.

Osim francuske, u operaciji je učestvovala i španska policija.

(FoNet/Ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)