Lovreta je Tanjugu rekao da postoje pouzdane informacije o dolasku Karfura, čiji godišnji promet dostiže 110 milijardi evra.

Komentarišući najavljeni dolazak nemačkog Lidla, Lovreta, koji 30 godina predaje trgovinu na Ekonomskom fakultetu, ocenio je da je dolazak te poznate kompanije koja ima diskontnu prodaju i cenovnu konkurenciju, veoma pozitivno za Srbiju jer na njenom tržištu nema diskontera.

"Ono što nije dobro kod Lidla', to je da u svom asortimanu ima dominantno uvozni asortiman, svoju privatnu marku koju radi u inostranstvu. Preferiram trgovinske lance koji glavninu svoje privatne marke rade u Srbiji, jer se na taj način unapređuje domaća proizvodnja", mišljenje je Lovrete.

Međutim, kako je ukazao, i sa takvom politikom asortimana veoma je dobro da Lidl dođe na naše tržište i da vodi još izraženiju cenovnu konkurenciju.

On je podsetio da na tržište u Srbiji treba da dođe i švedski proizvođač nameštaja Ikea, koja je svetao primer sa svojom strategijom jer se u zemljama u kojima posluje snabdeva iz domaćih izvora.

"Drugim rečima, oni jačaju domaću proizvodnju. Tako su radili u Poljskoj i drugim zemljama i uveren sam da će na taj način revitalizovati našu drvnu industriju i industriju nameštaja", naveo je Lovreta u izjavi Tanjugu na Biznis forumu na Kopaoniku.

Komentarišući tržište maloprodaje u Srbiji, Lovreta je odgovorio da je ono relativno razvijeno i najvitalniji sektor privrede u kome je "konkurencija sasvim evidentna".

On je mišljenja da će, ukoliko dođe do ukrupnjavanja i spajanja "Agrokora" i "Merkatora", o čemu su pisali hrvatski i slovenački mediji, to možda biti dobro za srpsko tržište jer se približava lideru "Deležu" koji ima 26 odsto udela na tržištu maloprodaje i na taj način čak ojačati konkurenciju.

"To vam je kao Partizan i Zvezda. Zamislite kada bi se Partizan ili Zvezda povezali sa Dinamom ili Hajdukom koliko bi to ojačalo možda takmičenje u fudbalu", naveo je Lovreta.

On je zaključio da je bitno da postoji veći broj učesnika na tržištu maloprodaje i da bi Srbija trebalo da ima desetak velikih igrača ili makar pet, koji vode bitku za tržišno učešće.

(Tanjug)