• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Do ponoći rok za finansijske izveštaje

Sve stranke i koalicije koje su učestvovale na parlamentarnim izborima obavezne su da do nedelje u ponoć dostave Republičkoj izbornoj komsiji kompletan izveštaj o prikupljenim i utrošenim sredstvima za izbornu kampanju.

Sve stranke i koalicije koje su učestvovale na parlamentarnim izborima obavezne su da do nedelje u ponoć dostave Republičkoj izbornoj komsiji kompletan izveštaj o prikupljenim i utrošenim sredstvima za izbornu kampanju.

Prvobitan rok za predaju finansijskih izveštaja bio je 31. januar, ali su zbog ponavljanja izbora na nekim biračkim mestima, stranke mogle u medjuvremenu da ih povuku i usklade sa eventualnim novim prihodima i troškovima.

Prema Zakonu o finansiranju političkih stranaka, RIK treba da proveri podatke iz izveštaja u roku od 90 dana od kada ih stranke i koalicije dostave, a za obavljanje tog posla može da angažuje i ovlašćene revizore.

Izveštaj treba da sadrži detaljne podatke o načinu prikupljanja i trošenja novca iz budžeta i iz privatnih izvora, na novom obrascu propisanom početkom novembra.

Stranke su obavezne da pod priloge uvrste i poklone, kao i besplatne usluge o kojima su dužne da daju potvrdu. Takodje, donatori usluga ili proizvoda dužni su da izdaju račun o tome, bez obzira što nisu naplatili ništa.

Izveštaj se objavljuje u "Službenom glasniku" Republike Srbije o trošku političke stranke, odnosno predlagača kandidata.

Pod troškovima izborne kampanje podrazumevaju se troškovi koji se odnose na aktivnosti u toku izborne kampanje: plakate, oglase, emisije na radiju, televiziji i drugim medijima, reklamne spotove, publikacije i druge s tim povezane aktivnosti u periodu od dana raspisivanja do dana održavanja izbora.

Iz budžeta je za finansiranje kampanje izdvojeno 323 miliona dinara, od čega je 20 odsto uplaćeno svim učesnicima na izborima, pošto je 10. januara RIK utvrdio konačnu izbornu listu.

Preostalih 80 odsto treba da bude uplaćeno do 22. februara izbornim listama koje su ušle u parlament, srazmerno broju osvojenih mandata.

Ako su sredstva koja će izbornim listama biti uplaćena veća od novca koji su utrošile za kampanju, razlika treba da bude vraćena u budžet, takodje u roku od 10 dana.

Zakon predvidja i kaznene odredbe, prema kojima će se politička stranka koja za izbornu kampanju utroši sredstva u iznosu koji je veći od propisanog kazniti za prekršaj novčanom kaznom dvostruko većom od sume o kojoj je reč.

Za takav prekršaj predvidjena je kazna i za odgovorno lice u iznosu od 10.000 do 50.000 dinara.

RIK, medjutim, prema do sada dostupnim podacima, nije promenila poslovnik o radu kako bi preuzela ovlašćenje koje joj pripada - da podnosi prekršajne prijave.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image