Omiljena letovališta srpskih turista, Hurgada i Šarm el Šeik, udaljena oko 400 kilometara od Kaira, za sada nisu meta demonstranata u politički uzavrelom Egiptu, ali brojni građani Srbije, koji su već uplatili turističke aranžmane, svakodnevno dolaze u agencije ili telefonom traže informacije o stanju u toj zemlji.

Kada bi neko od turista odustao od putovanja, s pravom uplašen izveštajima iz Egipta i nedavnom preporukom Ministarstva spoljnih poslova Srbije, da naši građani koji se nalaze u Egiptu izbegavaju velike gradove - morao bi da za to plaća troškove otkazivanja aranžmana.

Iako su procene naše ambasade u Kairu da se u letovalištima u Egiptu ne očekuju nemiri, ali se istovremeno ne negira kulminacija žestokih protesta u prestonici i egipatskim gradovima, građani Srbije koji su uplatili aranžmane, nalaze se u apsurdnoj situaciji: sopstvena država ih, s jedne strane, upozorava da je rizično putovati u pomenutu zemlju, ali, sa druge strane, ta ista država nema mehanizme da zaštiti njihove džepove, ako zabrinuti za bezbednost svojih porodica, odustanu od letovanja u Egiptu.

"Tek u slučaju da se u Egiptu proglasi vanredno stanje i ako Ministarstvo spoljnih poslova Srbije izda saopštenje u kom će naglasiti da naši građani ne putuju u Egipat, turističke agencije bi bile u obavezi da otkažu realizaciju ugovorenih putovanja i izvrše putnicima povraćaj uplaćenih sredstava, u skladu sa ugovorom o putovanju, odnosno u skladu sa odredbama Opštih uslova putovanja", kaže za "Novosti" pi-ar turističke inspekcije Ivana Pećanac.

Zoran Arsenović, predsednik Upravnog odbora Nacionalne asocijacije turističkih agencija - JUTA, koji je istovremeno i komercijalni direktor kompanije "Kon tiki travel", objašnjava da opšti uslovi putovanja jasno propisuju uslove za otkaz u slučaju nepredviđenih okolnosti.

"Ako bi Ministarstvo spoljnih poslova sada reklo da se građani ne putuju u Hurgadu i Šarm el Šeik, onda bi agencije morale da vrate novac za aranžman", precizira Arsenović.

Prema njegovim rečima, kada MIP upozori da ne treba ići u Kairo i velike gradove, u tom slučaju, agencije treba da ispoštuju preporuku ministarstva i u slučaju zahteva za otkaz aranžmana, poštuju želje putnika.

Međutim, činjenica je i da svaka turistička agencija ima diskreciono pravo da sama odluči da li će vratiti novac uplašenom građaninu. To je već stvar poslovne politike. Moral s biznisom, uglavnom, nema nikakve veze.