• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kad će biti gotovi svi naši koridori

Izvor Tanjug

Putni Koridor 10 kroz Srbiju biće potpuno završen najkasnije do početka 2016. godine, a Koridor 11 od Beograda do Čačka najkasnije do polovine iste godine.

Bar tako tvrdi direktor Koridora Srbije, Dmitar Đurović.

Obilaznica oko Beograda, koja je deo Koridora 10, biće završena najkasnije za dve godine, rekao je Đurović u Privrednoj komori Srbije, gde je održan sastanak sa svim partnerima na izgradnji koridora u Srbiji.

On je kazao da su u toku pregovori za izbor izvođača radova za obilaznicu oko Beograda, sa kompanijama iz Kine, Austrije, Italije, Češke i Izraela i najavio da će ugovor biti potpisan najverovatnije u septembru, a da bi radovi mogli da krenu u martu iduće godine.

Đurović je rekao da je završena izgradnja leve trake autoputa na Koridoru 10 između Vranja i Bujanovca, na deonici Donji Neradovac - Srpska Kuća, u dužini od šest kilometara i dodao da će svih osam kilometara obe trake biti završeno u naredna tri meseca.

On je kazao da će za dva meseca biti završen pun profil autoputa na Koridoru 10 od Levosoja do makedonske granice u dužini oko 21 kilometar.

Putevi Užice su se, prema njegovim rečima, uključili u taj posao za koji je Ministarstvo finansija i privrede izdvojilo 330 miliona dinara.

Đurović je naveo da je Grčka zbog finansijske situacije u toj zemlji otkazala odobrena sredstva iz Helenik plana za deo Koridora 10, za deonicu Srpska Kuća - Levosoje blizu makedonske granice, u iznosu oko 65,5 milina evra.

Za deonicu Donji Neredovci - Srpska kuća, iz Helenik plana biće isplaćeno celih 21,7 miliona evra.

Koridori Srbije su u prethodna dva meseca ugovorili gradnju Koridora 10 u dužini oko 50 kilometara u vrednosti oko 290 miliona evra sa firmama iz Španije, Italije, Bugarske, Rusije, Bosne i Hercegovine i Grčke.

Đurović je poručio da će svi izvođači radova koji ne budu poštovali rokove biti sklonjeni sa gradilišta, odnosno da će sa njima nakon opomene biti raskinut ugovor i povučena bankarska grancija.

On je kazao da je država obezbedila 3,3 milijarde dinara za eksproprijaciju zemljišta, što je ranije bila najveća kočnica u gradnji autoputeva.

Đurović je najavio da će ove godine biti završena gradnja ukupno 40 kilometara autoputa, koridora 10 i 11, ističući da je to odličan rezultat, s obzirom da je prošle godine u Srbiji napravljeno 9,6 kilometara.

Prosek gradnje autoputeva u okruženju, kako je rekao, iznosi oko 52 kilometara godišnje, što je približno i evropskim standardima.

Hrvatska je u protekloj deceniji imala 52,2 kilometara autoputa godišnje, što je i najviše u regionu, rekao je Đurović, dodajući da je siguran da će Srbija sledeće godine imati više izgrađenihi kilometara.

On je naveo da su u Srbiji trenutno otvorena 164 gradilišta i da su Koridori Srbije osnovali radnu grupu koja kontroliše projekte i rešava probleme sa izvođačima kako bi se ubrzali radovi i sprečili česti odštetni zahtevi angažovanih kompanija.

Što se tiče Koridora 11, autoput od Uba do Lajkovca će biti završen u toku iduće godine, a kineska kompanija Šandong haj-spid grupa treba do 10. avgusta da započne radove na gradnju deonica od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kada ističe rok za početak gradnje, naveo je Đurović.

Prema njegoviom rečima, problem oko izmeštanja viševekovnog hrasta koji se nalazi na trasi Koridora 11 u selu Savinac kod Takova rešiće Ministarstvo građevine.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Milan R

Koliko ja znam ne postoji koridor 11, jer to nije evropski projekat nego dogovor između Srbije i Crne Gore. Ne razumem zašto taj put uporno nazivaju pogrešnim imenom i šta pokušavaju time da ukradu.

joska

ne dajmo hrast! to sveto drvo i simbol slovena zivi nekoliko stotina godina i treba i dalje da zivi! ne moye se tek tako poseci zbog nekog druma. moze se drum pomeriti ili napraviti obilaznica oko njega ili most. u beogradu ima takvih kolko hocete,na banovom brdu ka ibarskoj mag.je podignuta trafo stanica na sred puta pa je napravljena obilaznica. prilaz na novi most na adi je tek posebna prica i nevidjena glupost,a o trosku da ne pricamo

kv

nedajte hrast,srbija je uz vas.

special image