Juventus ima najveći broj prodatih sezonskih ulaznica za sada, a sve vodi ka tome da će Inter ponovo biti najgledaniji italijanski tim na kraju sezone 2013/14.
Inače, "Đuzepe Meaca", na kojoj igra i Milan, prima 82.995 gledalaca, a preko 80.000 fanova na stadionu "nerazuri" imali su nekoliko puta u toku sezone.
Drugi je bio gradski rival Milan sa prosekom od 43.722 navijača i maksimalnom posetom od 77.023, a treći Napoli sa 39.712 navijača po utakmici, na stadionu San Paolo koji prima 76.824 gledalaca. Četvrtu posetu imala je Roma. Na Olimpiku, kapaciteta 82.656, prosečno se skupljalo 38.967 navijača i tek na petom mestu nalazio se šampion Juventus sa prosekom od 38.472 gledalaca, s tim da je nova Juventus Arena, u centru Torina, kapaciteta samo 41.000.
To su podaci iz prošle sezone, u kojoj je najmanju posetu imao Kaljari (9.470), uistinu i zbog toga što je veliki deo utakmica u svojstvu domaćina igrao u Trstu, Veneciji i alternativnom stadionu na Sardiniji, jer njihov nije ispunjavao minimum kriterijuma za mečeve Serije A.
Kako će biti ove sezone?
Italijani su deset dana pre početka Serije A (25. avgust) napravili presek prodatih sezonskih ulaznica i uporedili ih sa prošlom sezonom.
Za sada, najviše je prodao Juventus (27.400), što je ipak manje nego pre godinu dana kada su takođe deset dana pre početak sezone imali 28.000 prodatih sezonskih karata. Drugi je trenutno Inter sa 22.400, koji je takođe zabeležio pad u odnosu na 2012. godinu - 24.892.
Bitan skok, iako neće igrati Ligu šampiona, zabeležila je Roma. "Vučica" je pre godinu dana imala 18.700 prodatih sezonskih karata, a sada već 23.000. To je znatno više od Milana, čiji se navijači čudno ponašaju, verovatno razočarani potezima Uprave kluba.
Prošlu sezonu "rosoneri" počeli su sa 20.500 prodatih ulaznica, a za sada imaju 14.500. To je manje i od Lacija (17.500) i od Sampdorije (18.500).
Veliki pad, možda i zbog prodaje Stevana Jovetića, zabeležila je Fiorentina, koja je pre godinu dana imala 22.000 prodatih sezonskih karata, a sada samo 12.000. Đenova, sa 13.900 ima više, a blizu je i Bolonja sa 10.050 prodatih sezonskih ulaznica.
Zanimljivo, iako je bio treći najgledaniji klub posle milanskih giganata, Napoli ima jako mali broj prodatih sezonskih ulaznica. Prošle sezone, Napolitanci su prodali 6.500, a ove 5.500. Razlog je ogromni stadion kapaciteta 76.824 mesta za koji malo kada ne mogu da se kupe karte na dan utakmice.
U isto vreme, to objašnjava i broj Juventusovih prodatih sezonskih karata, koji prevazilazi 50 odsto kapaciteta stadiona. Navijači "bjankonera" ne žele da dozvole da skromna Arena sa 41.000 sedećih mesta za njih ostane zaključana kada dođe dan velike utakmice. Juventini su zbog toga često najbliži punom kapacitetu na svojim utakmicama i definitivno su mogli da izgrade i veći stadion.
U vreme Žozea Murinja i šampionske sezone 2009/10, Inter je imao preko 40.000 prodatih sezonskih ulaznica i prosek od 65.000 navijača po meču, što su bile i Milanove brojke iz vremena Kake, Andrija Ševčenka i ostalih.
Sve je više nego jasno...