Naučnici koji proučavaju ove ekološke promene počeli su da rade u novoj laboratoriji - avionu "galfstrim B", koji je prilagođen naučnim potrebama.
Naučnici koji proučavaju ove ekološke promene počeli su da rade u novoj laboratoriji - avionu "galfstrim B", koji je prilagođen naučnim potrebama.
Pomoću novog aviona naučnici ispituju visoke atmosferske slojeve i obavljaju studije na globalnom nivou.
Leteća laboratorija nazvana je Hajper, što je na engleskom skraćenica od: "Vazdušna platforma za obavljanje složenih ekoloških istraživanja pomoću instrumenata".
Avion može da dostigne 16 hiljada metara visine i ima dovoljno goriva da leti 11 hiljada kilometara.
U letećoj laboratoriji naučnici posmatraju oluje uživo iznad oblaka, što im omogućava da, kružeći oko planete, zabeleže hemijske reakcije u atmosferi.
Među brojnim meteorološkim instrumentima tu su i dropsonde, pamučne tube ojačane epoksidnom smolom, koje su smeštene unutar strujnog kola, odakle se ispuštaju iz aviona da bi merile atmosferski pritisak, temperaturu, vlažnost vazduha i brzinu vetra.
Dok sonde padaju, one mere parametre. To je neka vrsta telemetra, slično onome kako mobilni telefon komunicira sa glavnim centrom, s tim što sonde umesto toga komuniciraju sa avionom.
Podaci sakupljeni pomoću ovog projekta, vrednog 81,5 miliona dolara, mogu da pomognu pri predviđanju kretanja uragana i za kreiranje modela drugih vremenskih nepogoda - navode agencije.