Naime, novi propis predviđa da trgovac mora da odgovori kupcu na reklamaciju u roku od osam dana, umesto dosadašnjih 15. Osim toga, on je dužan da u odgovoru dostavi predlog rešenja nastalog spora.

Takođe, ukoliko se u prvih šest meseci od kupovine ispostavi da roba nije ispravna, kupac je taj koji odlučuje da li će proizvod popraviti, tražiti nov ili zahtevati svoj novac.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Popović ističe da se ovim Zakonom sprečava da se škart roba pojavljuje na tržištu.

"Kada u prvih šest meseci ustanovite da je neki proizvod oštećen, smatraće se da je to roba koja je od početka imala grešku. Trgovac ne može taj proizvod da pošalje na servis ili da ga sam popravlja, a da nije dobio saglasnost potrošača. U suprotnom, sledi novčana kazna", kaže Popović za "Informer".

On dodaje i da je Zakonom predviđeno da tržišna inspekcija ima više nadležnosti.

"Moći će da izdaju prekršajni nalog, gde će kazna biti niža nego da se ide na sud, ali će postupak naplate biti mnogo brži", objašnjava Popović.

Predsednica Centra za zaštitu potrošača Vera Vida, kaže da je jedna od osnovnih izmena Zakona i ta što će rok za odgovaranje na reklamacije biti kraći.

"Do sada su trgovci na reklamacije morali da odgovore u roku od 15 dana, a sada je rok smanjen na osam dana", kaže Vida.