On je rekao da se do kraja novembra ove godine oko 2.650 prigovora odnosilo na robu, najviše na obuću, odeću i tehniku.

Na usluge je, kako je objasnio, bilo 1.700 pritužbi, i to uglavnom na zanatske, dok je za bespravan rad bilo 1.400 prijava.

Macura je ocenio da je broj prijava povećan u ovoj godini, navodeći da je u 2012. godini Trižišna inspekcija dobila 4.462 prijave.

"Tržisna inspekcija upravno ne rešava reklamacije potrošača, već samo zakonsku obavezu trgovca da odgovori u roku od 15 dana", rekao je Macura.

Inspektori, kako je dodao, u skladu sa svojim planom aktivnosti svakodnevno kontrolišu robu, kako sa aspekta usaglašenosti i bezbednosti proizvoda, tako i sa aspekta vođenja propisane evidencije, kao i u delu zaštite prava intelektualne svojine.

"Većina trgovaca je spremna da odgovara na pritužbe potrošača i da rešava prigovore na korektan način prema potrošačima. Svakako da postoje i oni drugi, nesavesni koji ne odgovaraju na pritužbe potrošača i takvih je, prema evidenciji iz prijava podnetih Tržišnoj inspekciji, u 2013. godini bilo 260, a u celoj 2012. godini je takvih prijava bilo 212", zaključio je Macura.