Dosadašnji šef i glavni i odgovorni urednik časopisa "ADAC Motorvelt" Mihael Ramšteta godinama je "frizirao" broj ulesnika u anketama na temu najomiljenijeg automobila među nemačkim vozačima.
Da se potpuno ne može verovati čak ni ADAC-u, najvećem nemačkom automoto klubu koji ispituje omiljenost pojedinih automobila, testira puteve i tunele... potvrđuje najnoviji slučaj manipulacija, piše DW.
Da je glavni i odgovorni urednik lažirao brojke potvrdio je i direktor ADAC-a Karl Obermajer, nemačkim novinama "Zidojče cajtung". Sam Ramšteta, međutim, priznao je da nije lažirao brojke samo za prošlu godinu nego je broj učesnika u anketama izmislio i proteklih godina. Osim njega lično, niko u ADAC-u nije o svemu tome imao pojma, kažu u ovom automoto klubu.
"Zidojče cajtung" piše da je u glasanju za najomiljeniji automobil 2013. za pobednika (VW "golf") glasalo 3.409 osoba, dok je ADAC objavio da je za njega glasalo 34.299 osoba. ADAC je naveo da je u glasanju sudelovalo ukupno 290.000 članova ovog kuba, dok ih je naverovatnije bilo oko 76.000. U ADAC-u kažu da je bio "friziran" samo broj glasova, a ne poredak odabranih automobila, kao i da se to odnosi samo na kategoriju najomiljenijeg automobila, a ne i na preostalih osam kategorija nagrade "Gelber Engel" (Žuti anđeo).
"Ramšteta je preuzeo punu odgovornost, a naš klub će sada pokrenuti ispitivanja o ispravnosti izbora proteklih godina", rekao je Obermajer.
Međutim, upravo bi ovo naknadno ispitivanje moglo biti teško - velik deo statistike nakon objavljivanja imena najomiljenijeg automobila u Nemačkoj odmah nakon dodele nagrade bio uništen. Prevara je zato i mogla ostati toliko dugo neotkrivena jer je, navodno, Ramšteta bio jedini koji je imao pristup podacima, odnosno, izbornim listićima.
ADAC sad stoji pred krizom poverenja - najveći nemački klub (19 miliona članova) u početku se branio napadima optužujući one koji su objavili ove informacije za širenje neistine.
Ono što je posebno problematično u ovoj priči je, kako kaže Ferdinand Dudenhofer sa Univerziteta Dizburg-Esen, da ove manipulacije s rezultatima izbora za najomiljeniji automobil bacaju senku i na druge testove i statistike. "Sada se moraju ispitati i testiranja tunela, statistike saobraćajnih nesreća...", kaže Dudenhofer.
Ovih se dana oglasio i koncern VW zahtevajući konkretna objašnjenja. "Mi ADAC-u želimo, naravno, da pružimo priliku da razjasni celu situaciju i tek tada ćemo odlučiti kako dalje. Mi smo još uvek uvereni da je 'golf' u Nemačkoj najomiljeniji automobil, ali svejedno je pod znakom pitanja koliko je ova nagrada uopšte još vredna" izjavio je portparol koncerna VW u Volfsburgu.