• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poverenik u 2013. dobio više od 3.000 žalbi

Izvor Beta

U 2013. godini, građani Srbije uputili su 3.300 žalbi Povereniku za informacije od javnog značaja, od čega 45 odsto na rad državnih organa, izjavila je danas zamenica poverenika Stanojla Mandić.

"Prošle godine smo imali 3.300 žalbi zbog pristupa informacijama, što je oko 40 odsto više u odnosu na 2012. godinu. Oko 45 odsto ukupnog broja je protiv republičkih organa, a od toga 45 odsto protiv ministarstava, što je 18,5 odsto više nego 2012. godine", kazala je Mandić na konferenciji za novinare u Beogradu.

Ona je dodala da se udvostručio broj žalbi koje podnose sami organi vlasti, a porastao je i broj žalbi zbog nedobijanja informacija o novcu (10 odsto) i istakla da su neophodne izmene zakona.

Nužne su oštrije kazne i veća prava Poverenika za šta je korisna uloga civilnog sektora, navela je Mandić.

Istaživač Beogradskog centra za bezbednosnu politiku (BCBP) Marko Milošević rekao je da su se u 2012. godini građani najviše žalili na rad Ministarstva unutrašnjih poslova, zatim  inistarstva finansija i Ministarstva pravde.

"Od državnih organa odgovore na upitnik BCBP nije dostavilo Ministarstvo zdravlja, ali i Vlada Srbije i predsednik koji spadaju u organe protiv čijih rešenja se ne mogu ulagati žalbe. Najmanje
odgovora dala su javna preduzeća", naveo je Milošević.

Među najčešćim razlozima odbijanja zahteva za pristup informacijama od javnog značaja jesu povreda privatnosti, zloupotreba prava na pristup i interes javnosti.

Ivana Jeremić iz Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) kazala je da institucije revnosnije odgovaraju na zahteve nevladinih organizacija i medija, nego na zahteve građana.

"Organi su pokazali nestručnost. Ne samo da su kasnili, nego i dostavljali podatke koje nisu smeli, kao što je iznos kredita u nekoj banci", rekla je Jeremić i pomenula da Bezbednosno-informativna agencija (BIA) nije želela da dostavi podatke.

Kao preporuke za bolji pristup informacijama od javnog značaja, svi su naveli promenu odredbe koja onemogućava žalbe na rešenja Narodne Skupštine, Vlade, predsednika, Vrhovnog kasacionog suda, Ustavnog suda Srbije i Republičkog javnog tužioca zatim, veće kazne za
ćutanje uprave, ali i da zahtevi koje šalju građani budu precizniji i s detaljnim opisom tražene informacije.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image