Istraživači su došli do zaključka da nakon dva sata gledanja, svako dodatno vreme provedeno ispred televizora može biti potencijalno štetno za dalji razvoj dece, kako u psihičkom, tako i u socijalnom smislu.

To uključuje nerazvijeniji vokabular, matematičke veštine i održavanje pažnje na časovima. Takođe, slabiji razvoj fizičke snage već u jaslicama može dovesti do kasnijih problema sa vršnjacima u školi, kao što je fizičko maltretiranje, koje je nažalost veoma prisutno među osnovcima širom sveta.

U studiji sprovedenoj u Kvebeku učestvovalo je 1.997 dečaka i devojčica uzrasta od 29 meseci. Posmatralo se vreme provedeno ispred televizijskih ekrana u okviru porodičnog doma.

Profesorka Linda Paganini sa Univerziteta iz Montreala, kaže da svakako treba uzeti u obzir i aspekte gledanja televizije koji se koriste za edukovanje dece.

Paganini dodaje da je ipak previše povezanosti nađeno između mališana koji provode previše vremena gledajući televiziju i njihovih kasnijih problema. Slabije motoričke veštine i psihičke poteškoće kod dece posledica su previše provedenih sati ispred televizora, a neretko dovode do kasnijeg maltretiranja od strane vršnjaka.

Američka akademija za pedijatriju ne savetuje da mališani u najranijem uzrastu gledaju televiziju, dok mališani nakon druge godine ne bi trebalo da gledaju više od dva sata dnevno.

"Izgleda da svako dodatno vreme uz televiziju nakon toga proizvodi izuzetno negativan uticaj", zaključila je Paganini.

Kako rastu, deca usvajaju spoznaje o svetu u koji kasnije treba da se uklope, a izgleda da televizija ne pruža dovoljno širok spektar stvari neophodnih za njihovo kasnije prilagođavanje.