• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MONDO: U Srbiji mogu kola na struju, ali ne sva

 Danijela Pašić
Autor Danijela Pašić
Izvor mondo.rs

Slučaj mladog Pančevca Nebojše Matovića, koji je prepravio starog "pežoa" da ide na električni pogon, pa sad ne može da ga registruje, nije usamljen.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja za MONDO su objasnili da će Nebojša Matović moći da registruje svoj "elektro pežo", ali da prethodno mora da ispuni neke uslove, kao i ostali koji su to već pokušavali.

Načelnik odeljenja u sektoru za vozila u ovoj Agenciji Nebojša Arsov izjavio je za MONDO da će ako Matović dobije sva potrebna dokumenta moći da vozi automobil, ali ne i da ga proizvodi, jer je u Srbiji građanima kao pojedincima zakonom zabranjeno da se bave proizvodnjom automobila.

Arsov je naglasio da testovi koje će "pežo" morati da prođe koštaju više hiljada evra, kao i da Matović do sada nije podneo nikakav zvanični zahtev za ispitivanje vozila.

On se samo više puta javljao telefonom i jednom mejlom, a od Agencije je, kaže Arsov, dobio odgovore telefonski i mejlom da smatraju da izvršene prepravke na automobilu ne unapređuju bezbednost vozila, tehničku kulturu ili pronalazaštvo, kao i da ne ispunjavaju uslove da se u svetu već ne proizvodi takvo vozilo.

To su sve odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja iz članova 249 i 250.

Naglasio je i da se po zakonu prepravka može dozvoliti građanima isključivo za sopstvene potrebe, a ne i za serijsku proizvodnju.

Kako je objasnio, Agencija je ipak podnela zahtev i Ministarstvu saobraćaja da se oni izjasne o slučaju Matovića, ali taj odgovor još nije stigao.

Dozvoljena registracija "elektromobila"

Inače, vozila na električni pogon mogu da se registruju u Srbiji, a Matovićeva priča da registracija nije moguća zbog nedostatka podatka o kubikaži, nije tačna. "Na primer, vozilo Tesla bez problema može da se registruje kao i sva ostala vozila za koja ovlašćeni distributer dostavi svu potrebnu dokumentaciju", kaže Arsov.

"Ako Ministrastvo dozvoli Matoviću da prepravi vozilo, što bi bila iznimka u zakonu, onda on mora da podenese zahtev, koji će u elektronskoj formi naći na sajtu Agencije. U pitanju je formular koji se podnosi ovlašćenoj laboratoriji za ispitivanje prepravljenih vozila", objašnjava Arsov.

U laboratoriji će mu reći šta sve mora da ispita na vozilu, koja od tih ispitivanja radi ova laboratorija, a koja ne, i koliko to košta.

Za ispitivanja koja laboratorija ne radi Matović mora ponovo da se javi Agenciji koja će ga uputiti gde može da "završi posao".

"Kada završi sva testiranja i dobije sva potrebna dokumenta, ponovo se obraća Agenciji koja u zavisnosti od toga da li je izveštaj o prepravkama pozitivan ili negativan izdaje uverenje kojim, ako je izveštaj pozitivan, Matović može da registruje vozilo", objašnjava Arsov.

On je, međutim, naglasio da prema dosadašnjem iskustvu Agencije, vozila koja se prepravljaju na taj način imaju ozbiljnih problema sa masama, osovinskim opterećenjem i menjačem.

Pčelari mogu da "prekrajaju"

Arsov je naglasio da je u Srbiji samo jednom dozvoljeno da se izvrši prepravka vozila i da je to omogućeno pčelarima, pošto ne postoje vozila u svetu koja su prilagođena njihovim potrebama.

Zbog baterija koje su teške, masa automobila najčešće prelazi onu koju je proizvođač automobila propisao, a veće je i osovinsko opterećenje.

"Osim toga, zbog izmenjenog menjača dolazi do problema sa stabilnošću vozila i njegovim vučnim karakteristikama. Takođe, veoma je bitno da se ispita i elektromagnetna kompatibilnost zato što takva vozila mogu da budu potencijalna opasnost za ljude koji imaju ugrađane bajpasove", objašnjava Arsov.

Prema njegovim rečima Matović nije prvi koji je pokušao da registruje ovakvo vozilo, a Agenciji se nedavno obratio još jedan Pančevac koji je preradio "dačju duster".

"On je  pao već na prvom, najjeftinijem testu u laboratoriji, kada se ispitivala masa automobila", kaže Arsov za MONDO i dodaje da je on pokušao i u Hrvatskoj da registruje ovo vozilo, ali je odbijen.

Komentari 63

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zoro od Srbiju

@ Peđa : Od 1990 Sve vladajuće garniture su takve.

boki

У моје двориште држава ставила трансформатор за струју без икакве дозволе и без и једног динара надокнаде и присилно, и није ми доставила налаз да оно силно зујање и киловати "могу негативно да утичу на бајпасове" и особе са срчаним сметњама. Државо оваква каква си доћи ће ти скори крај.

bane

Druze nepreostaje ti nista drugo nego da odes iz ove drzave i ponudis patent nekom drugom, jer ovde vladaju samo lopovi i mafijasi. I da ti cestitam na tvom dosadasnjem pronalasku svaka cast.

special image