• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ilić: Koridor 11 do 2017. godine, možda i ranije

Izvor Tanjug

Radovi na izgradnji Koridora 11 odvijaju se planiranim tempom i završetak izgradnje određenih deonica očekuje se do 2016. godine, a cele saobraćajne magistrale do kraja 2017. godine, izjavio je ministar građevinarstva.

Ministar graševinarstva i urbanizma, Velimir Ilić, ocenio je da bi izgradnja tzv. Koridora 11 ( od Beograda ka granici sa Crnom Gorom), mogla da se završi i ranije ukoliko bi se ubrzalo izdavanje određenih dozvola na koje se nekad čeka i do sedam meseci.

"Radovi na Koridoru 11 idu i nešto brže od rokova koji su dogovoreni", istakao je on, povodom jučerašnje ocene prvog potpredsednika vlade Aleksandra Vučića, koji se veoma pohvalno izrazio o tempu radova na toj saobraćajnici.

Izgradnja deonice Koridora 11 od Ljiga prema Preljini, koju gradi Azvirt iz Azerbejdžana, odvija se izvanredno i planirano je da se završi za šest meseci, a moglo bi i nešto brže, u zavisnosti od tempa izvođenja radova i finansiranja, naveo je Ilić.

Ministar je rekao da će izgradnja deonice Ljig - Lajkovac biti započeta čim se prebaci avans iz republičkog budžeta izvođaču radova, napominjući da se to očekuje svakog dana, jer je kineska Eksim banka poslala dopis da čim srpska vlada uplati svoj deo, oni će uplatiti njihov deo sredstava.

Ista je situacija sa početkom radova na deonici Ub - Obrenovac, gde radovi mogu da počnu odmah, čim se uplati avans iz republičkog budžeta, tako da istog dana kreću radovi, kazao je Ilić i dodao da se završetak radova očekuje za 36 meseci.

Ministar je naveo da je završen tender i da je na vladi donet koncesioni akt za izgradnju deonica Obrenovac – Surčin - Surčinska petlja – most na Savi, i Preljina - Požega, ukupne vrednosti oko 700 miliona evra, te da su odabrana dva izvođača kao najpovoljniji i da su pregovori sa njima ušli u završnu fazu.

"Na međunarodnom tenderu je izabran finansijski savetnik za tu koncesiju, koji treba da napravi finansijski i pravni deo ugovora, i on bi trebalo da bude gotov za 30 dana", objasnio je Ilić, i dodao da će ugovori biti dostavljeni dvojici potencijalnih izvođača radova i ko bude dao povoljniju ponudu dobiće posao.

Celokupan posao oko potpisivanja ugovora o koncesiji za radove čija je vrednost oko 700 miliona evra, mogao bi da bude završen za mesec i po dana i da krenu radovi, najavio je sagovornik Tanjuga.

Ilić je obelodanio da su završeni kompletni projekti za izgradnju Moravskog koridora, na kojima su zajedno radili Ministarstvo građevine i urbanizma i Ministarstvo privrede, a predstoji da vlada donese koncesioni akt, da se raspiše međunarodni tender za koncesiju, za finansijskog savetnika, a već ima zainteresovanih izvođača radova.

"Iskrsla je prilika tokom nedavne posete predsednika Češke Miloša Zemana Srbiji, da se njihov kredit prevede u koncesiju za češku firmu OHL koja bi gradila drugu traku auto-puta Zrenjanin - Borča - 'kineski most' i radovi mogu da počnu odmah, jer je eksproprijacija već urađena", rekao je Ilić.

Ministar je najavio da bi uskoro na vladi trebalo da bude usvojen prostorni plan Požega - Boljari (Koridor 11), za šta je potpisan ugovor o finansiranju sa firmom iz Emirata, koja je spremna da izradu projektne dokumentacije i geološka i geodetska snimanja finansira sa 20 miliona evra, a na kraju bi bila raspisana koncesija za posao koji je vredan oko 1,5 milijardu evra.

Urađena je i celokupna idejna dokumentacija za izgradnju civilnog dela aerodroma "Morava" u Lađevcima i Kargo centra, gde se čeka saglasnost Vojske Srbije, a onda ide na usvajanje na sednicu vlade, objasnio je Ilić.

Ministarstvo građevine je predložilo vladi i izgradnju tunela koji bi spojio Užice preko obilaznice sa Bajinom Baštom, čime bi se postojeći put skratio za 20 minuta vožnje, a kroz naplatu korišćenja tunela došlo bi se do sredstava za izgradnju.

Kako je objasnio gradnjom tog tunela ostvarile bi se uštede u gorivu, od Užica do Drine bi se stizalo za 20 minuta, a uštedelo bi se i na zimskom održavanju puta.

Ministarstvo je uradilo i studiju za izgradnju tunela ispod Čestobrodice, čime bi se skratio put i ubrzao saobraćaj prema Zaječaru, Boru, Negotini i taj deo Istočne Krajine spojio sa Koridorom 10, rekao je Ilić i konstatovao da je studija pokazala da je taj projekat veoma isplativ i profitabilan.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ue

Obilazniza oko Uzica i tunel kroz Kadinjacu ulaze u 50 godinu. Ima nade....

iki

Mozda 2117god.

special image