Kompanija "Tojota" je počela da razvija motore sa povećanom termalnom efikasnošću i nižom potrošnjom goriva.
Jedan od motora je 1,3 litarski benzinski motor koji radi po principu Atkinsonovog ciklusa, a inače se koristi u hibridnim agregatima. Primena Atkinsonovog ciklusa daje veći stepen širenja i smanjuje gubitke toplote zbog visokog stepena kompresije (13,5), što dovodi do vrhunske termalne efikasnosti, ističu "Tojotini" stručnjaci.
Ova kompanija želi da dodatno smanji potrošnju goriva tih motora pomoću mnoštva inovacija. Neki od noviteta su novi oblik usisnog ventila koji stvara snažan vrtložni tok (gde mešavina goriva i vazduha teče u vertikalnom vrtlogu) unutar cilindra i sistem za recirkulaciju i hlađenje izduvnih gasova (EGR) koji radi u sprezi sa inteligentnim električnim promenljivim otvaranjem ventila (VVT-iE), radi boljeg sagorevanja i manjih gubitaka.
Kao rezultat, novi motor će imati maksimalnu termalnu efikasnost od 38 odsto - što je najbolji rezultat među masovno proizvedenim motorima.
Nove funkcije, zajedno sa gašenjem u praznom hodu i drugim karakteristikama, će dovesti do približno 15 odsto manje potrošnje goriva od sadašnjih vozila, navode u "Tojoti".