• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Brže vozom od Stare Pazove do Novog Sada

Izvor Tanjug

Železnice Srbije izgradiće na teritoriji opštine Sremski Karlovci dvokolosečnu prugu za brzine do 160 kilometara na sat i omogućiti brzu železničku vezu na kraku međunarodnog Koridora 10 od Stare Pazove do Novog Sada.

Protokol o saradnji na modernizaciji pruge Stara Pazova - Novi Sad potpisali su danas  generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović i predsednik Opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović.

Dokument definiše i zajedničku saradnju na izradi projektne i urbanističke dokumentacije, eksproprijacije, kao i druge aktivnosti vezane za investicionu realizaciju projekta.

"Za kratko vreme uspeli smo da razrešimo sve nejasnoće na teritoriji opštine Sremski Karlovci u vezi sa modernizacijom pruge Stara Pazova - Novi Sad, koja se finansira iz ruskog kredita za srpske železnice", kazao je Simonović prilikom potpisivanja protokola.

On je podsetio da strateški državni značaj magistralne pruge Beograd-Budimpešta.

"Međutim, ovim protokolom definišemo da ćemo prugu modernizovati tako da ne ugrozimo arhitektonski, istorijski i kulturni značaj Sremskih Karlovaca", rekao je Simonović.

Predsednik Opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović rekao je da ta opština neće biti kočnica realizaciji projekta modernizacije pruge Stara Pazova - Novi Sad, koji predstavlja nacionalni interes Srbije.

"Sigurno ćemo biti deo tima koji će učestvovati u ostvarenju ovog posla. Naš cilj bio je da se očuvaju sve znamenitosti i celovitost Sremskih Karlovaca i sa novim poslovodstvom 'Železnica Srbije' uspeli smo da vrlo brzo i efikasno dogovorimo obostrano prihvatljiva rešenja, uz uvažavanje standarda panevropskih železničkih koridora i infrastrukturnih potreba naše opštine", kazao je Filipović.

Potpisivanju protokola prisustvovao je i Mansurbek Sultanov, zamenik generalnog direktora kompanije "RŽD Internešnl", koja je zadužena za realizaciju ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica i čiji osnivač su Ruske železnice.

Potpisanim protokolom predviđeno je da železnička stanica Sremski Karlovci ostaje na postojećoj lokaciji, uz rekonstrukciju koloseka, izgradnju nove stanične zgrade, novog pešačkog podhodnika ispod svih koloseka do novih putničkih perona i nove paralelne ulice između koloseka nove stanice i Dunava.

Trasa nove dvokolosečne pruge za brzine do 160 km/sat projektuje se u nivou odbrambenog nasipa prema Dunavu, pored centralnog urbanog dela naselja.

Biće ukinut postojeći putni prelaz u nivou sa ulicom od centra naselja Sremski Karlovci prema reci Dunav, a projektuje se i gradi: novi pešačko-biciklistički podhodnik, novi drumski nadvožnjak iznad nove dvokolosečne pruge, na kraju Sremskih Karlovaca, u pravcu Novog Sada, kao i paralelna ulica sa pešačko-biciklističkom stazom, od drumskog nadvožnjaka do postojeće ulice iz centralnog dela naselja.

Dogovoreno je i da se urbanistički planira i uređenje drumskih saobraćajnica na teritoriji Opštine Sremski Karlovci, koje neće investiciono teretiti modernizaciju pruge, kao i da se projektuje i izgradi veza železničke stanice Karlovački Vinogradi i industrijske zone Prosjanica, sa novom dvokolosečnom prugom.

Protokolom je definisano i da će opština aktivno sarađivati sa stručnim službama srpskih železnica, a zajednički i sa nadležnim državnim organima Srbije i Pokrajine, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

lanesu

dzaba voz ide 160 kmh od stare pazove do novog sada kad od vrbasa do madj. granice se klacka 40-50 kmh

special image