• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tekst ostavke Lazara Krstića

Izvor Beta

U Skupštinu Srbije danas je stigla ostavka Lazara Krstića na funkciju minsitra finansija. Skupština je, bez rasprave, konstatovala ostavku.

Lazar Krstić u obrazloženju je naveo da je neposredni povod za ostavku nemogućnost da se usaglase elementi rebalansa budžeta.

"Na ovu odluku sam primoran pošto u potezima koje povlačimo, odnosno ne povlačimo, ne prepoznajem spremnost da se sa najkrupnijim strukturnim problemima u javnim fiinansijama uhvatimo u koštac onako kako ja smatram da je neophodno i jedino moguće - energično, jednovremeno i bez odlaganja. Neposredan povod je naša nemogućnost da se usaglasimo oko elemenata rebalansa budžeta", napisao je Krstić u tekstu ostavke dostavljene parlamentu.

U tekstu ostavke upućene premijeru Aleksandru Vučiću Krstić je dodao da je "rebalans budžeta bez kompletno artikulisanog paketa agresivne fiskalne konsolidacije na strani tekućih rashoda nije zakon za koji mogu sebe da zamislim da ga predlažem Vladi i još manje branim pred narodnim poslanicima u Skupštini".

"Naročito uzev u obzir nove garancije koje će biti verovatno neophodne za Srbijagas, Železaru, a mozda i EPS ukoliko izostane hitno i drastično povećanje cene struje", istakao je Krstić.

On je naveo da je važno pomenuti da ostavku ne podnosi olako, već da je više meseci u konstruktivnim razgovorima pokušavao da se dogovori oko mera fiskalne konsolidacije, a koji su završeni bez rezultata.

Prema njegovim rečima, fiskalna konsolidacija ne samo da je neophodna već je preduslov za strukturne reforme.

Krstić je naveo da ne isključuje mogućnost da postoje i drugi putevi koji vode istom ishodu stabilizacije javnih finansija.

"Ipak, ja lično, a i svi moji najbliži saradnici smatramo da su svi alternativni pravci konsolidacije, ako i postoje, značajno lošiji izbor od sprovođenja energičnih, jednovremenih i momentalnih poteza, ma koliko socijalno i politički oni bili teški", naveo je Krstić.

On je kazao da više ne veruje da su njegovi saradnici i on najboljiljudi za svoje pozicije bez obzira na rezultate koje su postigli u poslednjih deset meseci, kao i lični odnos i saradnju koju su razvili sa premijerom ovom periodu.

"To kažem znajući koliko je ministarska funkcija čast i obaveza ali isto tako i to da bih ja tu funkciju loše obavljao ukoliko u potpunosti ne verejem i nisam saglasan sa potezima koje kao Vlada vučemo", napisao je Krstić Vučiću i dodao da mu je drago da su o svojim razmimiolaženjima imali priliku da raspravljaju otvoreno a ne preko medija.

Krstić je izrazio nadu da će njegova ostavka doprineti buđenjusvesti u društvu, a naročito kod političkih činilaca, da problem javnih finansija prevazilazi okvire dnevne politike.

"Lako rešenje ovog problema ne postoji, a posledice njegovog nerešavanja mogu za državu biti toliko pogubne da je svakomanipulisanje ekonomskim činjenicama u svrhu političke promocije u ovom trenutku samo neodgovorno dolivanje ulja na vatru", istakao je Krstić.

On je dodao da se nada da će neiskrivljene činjenice oko dubine problema koje je izneo poslednjih dana biti korisne kao okosnica konstuktivne i inkluzivne rasprave o konkretnim modalitetima njegovog rešavanja, kao i da će njegovi saradnici i on lično biti na raspolaganju Vladi za savete i konsultacije na sve teme.

Ostavka je napisana na memorandumu Ministarstva finansija na kome je jučerašnji datum, 14. jul.

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

marko

Pred kraj Miloseviceve vladavine, usvojen je zakon o posebnim pravima izabranih lica. Taj zakon je omogucio dozivotna primanja svima koji su proveli najmanje 2 godine u tzv. poslqnickim klupama, a oni koji su bili na visim funkcijama ili bili duze poslanici, proporcionalno su primanja bila jos veca. Nikad niko posle nije pomenuo opravdanost tog zakona, a da ne govorimo o njegovom ukidanju. Broj agencija semozda smanjio za dve do tri, ali nije i ukupan broj zaposlenih u njima. Javna preduzeca preglomazna... O sadasnji reformatori se ostrvili na jadne penzionere.

Duke Nukem

Nije mi jasno... Sto ne smanje broj poslanika sa 250 na 120 recimo, zasto ne ukinu sluzbena vozila samo tamo gde je hitno i neophodno, zasto ne pretresu javna preduzeca i otpuste neradnike, zasto ne smanje plate zaposlenim na polozajima koji imaju plate preko 100.000, koji ce nam toliki broj ministarstva (mogu da se poojedina pripoje pod jedno i da se ukinu neka) mozda i jos koja mera pa ce lako da se revitalizuje budzet! Zasto ne uzeti model neke skandinavske zemlje? Ovim merama samo ce se ugusiti privreda i obrt novca, treba smanjiti namete i pustiti privatne firme da prodisu! Kako jedna Nemacka nije osetila krizu tokom famozne svetske krize!? Ima tu jos sigurno stvari da se navede!

KO BI REKAO

OVAJ COVEK JE IMAO OGROMNU PODRSKU NARODA. NESTO MI LICI NA NA UVAZENOG D.AVRAMOVICA

special image