Prema rezultatima istraživanja britanske kompanije, prodaja viskija u svetu će, u odnosu na nivo iz 2013. godine, porasti 17 odsto i dostići će 3,481 milijardu litara godišnje, dok će votke biti prodato 0,8 odsto manje odnosno 3,428 milijardi litara.

Kako se navodi u rejtingu časopisa "Drinks International", u svetu se najviše prodaje kineski "bajdu", to jest piće od korova sirka - 4,995 milijardi litara, na drugom mestu je za sada votka - 3,5 milijarde litara godišnje i na trećem viski sa 2,9 milijarde litara.

"Poslednjih 300 godina viski je prednjačio u svetu među žestokim pićima. To je najpopularnija vrsta alkoholnog pića na svetskom tržištu. Na svetu nije postojao proizvod koji bi mogao predstavljati konkurenciju viskiju po pitanju izvoza", kažu u Centru za proučavanje federalnog i regionalnih tržišta alkohola (CIFRRA).

Svojevremeno je bilo pokušaja da se na taj način plasira tekila, ali to nije uspjelo i votka je, kako je navedeno, jedino piće kojem je to pošlo za rukom.

Taj proces je započeo 1981. kada se u Švedskoj pojavila votka "Absolut", a zatim je ona izašla na američko tržiste i počela je brzo sticati popularnost među ekskluzivnim picima.

U SAD se trenutno popije 750 miliona litara votke godišnje i to je drugo tržište votke na svetu posle ruskog.

Ruski stručnjaci ističu da upravo proizilazi da je upravo votka u stanju da na svetskom tržištu bude konkurencija viskiju, dok u Rusiji potrošnja tog pića paradoksalno pada, prenosi portal "Seebiz".