Poplave, nemaština ili nešto treće, tek ove sezone putujemo manje nego prošle. Takođe, turisti iz Srbije su prvi u regionu po broju putovanja plaćenih na odloženo.
On je kazao i da je pala vrednost aranžmana, kao i da se građani uglavnom opredeljeuju za skromniju uslugu i destinacije, a prosečna cena aranžmana je od 300 do 350 evra.
Dosadašnji najveći problem turističkih agencija bili su čarter-letovi, ali prema rečima direktora YUTA Aleksandra Seničića, oni ove godine funkcionišu
bolje nego prošle.
"Nema toliko kašnjenja - za sada najveće je bilo dva ipo sata, ali najveći broj letova sa kompanijom 'Er Srbijom' protiče kako je ugovoreno i dogovoreno", rekao je Seničić.
Iz Jute apeluju i da građani prilikom putovanja u inostranstvo uplaćuju putno osiguranje, i navode da će sa resornim ministarstvom krajem sezone pokrenuti inicijativu da ovo postane jedna od odredbi zakona.
Većih problema u realizaciji turističkih aranžmana ove sezone, barem do sada, nije bilo. Građani su podneli 145 prijava, jednoj turističkoj agenciji je oduzeta licenca. Pročitajte na šta se putnici najčešće žale i šta je u vezi sa tim urađeno.
Broj pokrenutih postupaka pred Arbitražnim sudom Nacionalne asocijacije turistčkih agencija – YUTA, je smanjen za 50 odsto. Jedan od razloga je uspešno sprovođenje procesa posredovanja u rešavanju problema između agencija i putnika dogovorom, bez potreba pokretanja postupaka, saopšteno je na konferenciji za novinare koju je organizovala YUTA.
"Tokom prvih šest meseci ove godine, građani su podneli 145 prijava, od čega je trećina tih optužbi osnovana. Onima koji su se žalili, agencije su do sada isplatile ukupno 350.000 dinara", rekla je pomoćnik ministra za turizam i turističku inspekciju Gordana Radosavljević.
Posle Grčke, najveće interesovanje turista iz Srbije je za Tursku, dok se, umesto dosadašnje velike potražnje za letovanjem u Egiptu i Tunisu, ove godine turisti odlučuju za Španiju.
Takođe, novac je uglavnom vraćen i onima koje su poplave u maju ove godine sprečile da putuju. Agencije su tim putnicima izlazile u susret, vraćavši im novac u potpunosti ili pomerajući datum putovanja.
"Do sada su izvršene 802 kontrole, bilo je utvrđenih nepravilnosti, pa je 88 zahteva podneto sudiji za prekršaje. Takođe, licenca za rad oduzeta je agenciji 'Medžik turs end trevl', a u toku je proces sa još četiri agencije", rekao je načelnik odeljenja Turističke inspekcije Beograd.
O kojim se tačno agencijama radi, saznaćemo nakon što proces bude završen.
Iako je ukupan broj podnetih prijava nešto veći nego prošle godine, broj osnovanih prijava je na prošlogodišnjem nivou.
Kao i obično, najveći broj prijava putnika odnosi se na slučajeve neizvršenja ili nepotpunog izvršenja usluga obuhvaćenih programomo putovanja. Žalbe se najčešće odnose na smeštaj - nivo komfora, kategoriju smeštajnog objekta, sadržaj, udaljenost od plaže, higijenu smeštajnog objekta…
Kada je reč o kategoriji smeštajnog objekta, pomoćnik ministra za turizam i turističku inspekciju Gordana Radosavljević kaže da građani najpre treba da obrate pažnju na to da je u aranžmanima navedena kategorija hotela domicilne zemlje, odnosno one u koju putuju, koja u velikom broju slučajeva nije ista kao kod nas.
Jednostavnije rečeno, tri hotelske zvezdice nisu isto u Srbiji i u nekoj drugoj zemlji.
Kada je reč o turističkim vodičima, do sada su utvrđene nepravilnosti u radu četvorice vodiča.
Takođe, kako navode, češto se javljaju problemi sa organizatorima putovanja, kao što su sindikati ili crkvene organizacije, koji nisu licencirani.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.