Prema zvaničnim podacima Islamske verske zajednice, kanonski nepriznate Makedonske pravoslavne crkve, odnosno Ohridske arhiepiskopije SPC, na teritoriji Skoplja se nalazi ukupno 133 džamija i 112 crkava.
Eksperti, kako se navodi, procenjuju da se izgradnjom verskih objekata obeležava teritorija, dok verske zajednice neprestano zahtevaju izgradnju novih jer tvrde da postojeći broj ne zadovoljava potrebe stanovništva.
Veruje se, pišu mediji, da na čitavoj teritoriji Republike trenutno funkcionišu 1.952 crkve i 580 džamija, dok je oko pedeset crkava i desetak džamija u izgradnji ili se restaurira. Računica kaže da praktično na svakog 831 stanovnika dolazi po jedna crkva ili džamija.
Samo u poslednjoj deceniji u Makedoniji je izgrađeno oko 350 džamija i minareta i otprilike isto toliko novih crkava, kapela, manastira, paraklisa, krstova.
Mediji ocenjuju da religija u Makedoniji igra sve veću ulogu u javnom i političkom životu. Ona nije više samo lično pitanje pojedinca, već sada stvara potencijale za uticaj na društvo i politiku i postaje važan faktor u političkom i javnom životu zemlje.
Ono što, kako kažu, zabrinjava je sve veći uticaj religije na javni život na koji religija ne bi trebalo da ima bilo kakav uticaj.
Pravoslavna crkva u Makedoniji - Ohridska Arhiepiskopija optužuje Islamsku versku zajednicu da uzurpira tradiconalne etničke prostore hrišćanskih vernika i da su zbog toga prisiljeni da da masovnim podizanjem krstova, paraklisa, crkava i kapela brane svoje etničke prostore od "agresivnog delovanja muslimana".
U Islamskoj verskoj zajednici Makedonije, pak, kategorično tvrde da 580 džamija ne može da zadovolji potrebe islamskih vernika.
Izgradnja velikog broja verskih objekata stvara haotičnu sliku. Svaka opština u Makedoniji se trudi da na što boljem mestu izgradi neki verski objekat za šta daju i velike finansijske olakšice i oslobađanje od plaćanja poreza za onoga ko će da finansira izgradnju crkve.
Tako je počela "trka" među biznismenima, javnim ličnostima i političarima ko će izgraditi više crkava na najboljim lokacijama kvareći na taj način okolinu.
Tipičan primer za to kvarenje okoline verskim objektima je početak izgradnje crkve u skopskoj tvrđavi što je dovelo do nemira i sukoba između Makedonaca i Albanaca a tvrđava je i danas zatvorena za posetioce.
Zbog svega toga Afrim Tairi postavlja pitanje da li se radu o "ruženju okoline" na mestima na kojima je nepoželjno prisustvo muslimana.
Tokom tih poslednjih deset godina je izgrađeno i 350 novih džamija od kojih je 88 izgrađeno u Skoplju, Tetovu, Gostivaru i selima u podnožju Šare, a veliki broj ih je izgrađen u potpuno nenaseljenim delovima Stare planine i na istočnom delu planine “Vodno”.
Profesor Cane Mojanoski, biši predsednik Komisije za odnose sa etničkim zajednicama i verskim grupama kaže da Makedonija ima mnogo crkava i džamija u odnosu na stvarni broj vernika koji prisustvuju liturgijama i klanjanju a da verski objekti predstavljaju neku vrstu linije etničke podele.
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Stižu važna pojačanja iz Evrolige: Srbiji pomaže jedan od najboljih, a Bosni i Hrvatskoj dolaze igrači Reala
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi