Žil Bjanki u nedelju je posle incidenta na Gran priju Japana podvrgnut operaciji glave, nakon čega je prebačen na odeljenje intenzivne nege bolnice u Jokaičiju.

U bolnicu je iz Francuske stigla njegova porodica, a očekuje se dolazak profesora Žerara Sajana, specijaliste za povrede glave.

Vozač ekipe Marusija na stazi Suzuka je naleteo na pomoćno vozilo, koje je prethodno intervenisalo kako bi izvuklo bolid Adrijana Sutila, koji je takođe izleteo sa staze zbog velike količine vode.

Kanađanin Žak Vilnev, šampion Formule 1 1997. godine, jedan je od brojnih autoriteta moto sporta, koji su se založili za poboljšanje bezbednosti tokom trka i automatsko uvođenje "sejfti kara" u slučaju manjih incidenata.

Da je bezbednosno vozilo poslato na stazu odmah posle Sutilovog izletanja, Bjanki ne bi doživeo nesreću.

"Pravila koja se tiču 'sejfti kara' moraju da se promene. Još dok sam se takmčio, a i nakon toga, govorio sam da bezbednosno vozilo mora da izađe na stazu i u slučaju manjih incidenata, kao u SAD. Očigledno je da žuta zastavica nije dovoljna da spreči ovakve nesreće", rekao je Vilnev.

On je dodao da je činjenica da "sejfti kar" usporava trku, ali je najvažnije da je čini bezbednom.