Želiš da se baviš diplomatijom? Da budeš ambasador? Može, samo ako voliš da putuješ i upoznaje nove ljude.
Novogodišnjim putovanjima u Krakov, Budimpeštu, Beč, Prag i Istanbul, više stotina mladih otvara novi ciklus akcije "Mladi ambasadori Srbije", čiji je cilj promocija Srbije kao vodeće turističke destinacije za malde, u ovom delu sveta. Oni su putem poruke "Moja sledeća destinacija je Srbija", do sada privukli više od 1.000 učesnika širom sveta. Omladinski turizam na svetskom nivou generiše prihod od 160 milijardi dolara godišnje. Segment omladinskog turizma ima bržu stopu rasta u odnosu na sve ostale u okviru industrije. Po procenama UNWTO trenutno se obavi gotovo 190 miliona putovanja godišnje što predstavlja 20 odsto svih putovanja u svetu, dok se do 2020. očekuje gotovo 300 miliona omladinskih putovanja na godišnjem nivou. Više od bilo kog drugog segmenta na tržištu, omladinski turizam vodeći je na poljima inovacija i odgovornog turizma. Ovaj segment pokazao se i kao otporniji na ekonomske krize i promene na tržištu. Akcija se sprovodi tako što mladi iz Srbije i dijaspore, na svojim putovanjima širom sveta što većem broju svojih vršnjaka iz zemalja koje posećuju, predstavljaju Srbiju, njene pogodnosti za provod, turističke atrakcije, kulturno-istorijsku ponudu, gastronomske specijalitete festivale... Mladi ambasador Srbije može da postane svako ko putuje u inostranstvo, a njihov zadatak je da dele specijalne brošure o turističkoj ponudi Srbije, da fotografišu novostečene prijatelje iz inostranstva sa porukom "Moja sledeća stanica je Srbija". "Srbija ima veliku šansu da postane jedna od od vodećih omladinskih turističkih destinacija u ovom delu sveta. Naša zemlja ima nekoliko festivala koji su u evropskom i svetskom vrhu, eminentni turistički časopis 'Lonley Planet' je Beograd proglasio svetskom prestonicom zabave, a možemo da ponudimo i zimske centre i mnoge druge sadržaje zanimljive mladim turistima. Ipak, ono što svi stranci ističu kao najveću prednost turističke ponude Srbije jesu gostoprimiljivost i druželjubivost, posebno mladih ljudi, i naša je želja da na taj specifični duh prenesemo što većem broju mladih u svetu i zainteresujemo ih da dođu u Srbiju", kaže direktor omladinske organizacije Puzzle Group, Dragomir Ćoso, koji je zajedno sa svojim saradnicima pokrenuo ovu akciju.
Kraj uspešne godine obeležiće proglašenje najaktivnijeg mladog ambasadora u prethodnom ciklusu koji kao nagradu dobija besplatno putovanje. Za samo godinu dana program je naišao na odličan odziv, a želja organizatora akcije jeste da ona postane tradicionalna i od opšteg značaja i da se u nju u novom ciklusu 2015. uključi što veći broj mladih.