Spremite se: Opasan asteroid leti ka Zemlji

Izvor mondo.rs

Procenjeno je da asteroid, nazvan 2004 BL86, ima između 440 i 1.000 metara u prečniku.

Potencijalno opasan asteroid, najmanje 20 puta veći od meteorita koji je pao kod Čeljabinska u Rusiji, približiće se Zemlji 26. januara.

Naučnici su izračunali da će stena iz svemira proleteti na 1,2 miliona kilometara od Zemlje, što je otprilike tri puta više od razdaljine između Zemlje i Meseca.

Astronomi tvrde da ne postoji opasnost od sudara sa Zemljom, a opservatorija Goldston u kalifornijskoj pustinji Mohave pratiće približavanje asteroida.

Asteroid 2004 BL86 otkrili su 30. januara 2004. godine naučnici koji rade na programu Lincoln Near-Earth Asteroid Research (LINEAR) Instituta za tehnologiju u Masačusetsu (MIT), a program finansiraju NASA i američka avijacija.

Zahvaljujući tom programu otkrivena je većina asteroida od 1998. godine do 2005. godine kada ga je prestigao Catalina Sky Survey (CSS) sa Univerziteta u Arizoni.

Do sredine septembra 2011. godine LINEAR je otkrio 231.082 novih objekata u svemiru, od kojih najmanje 2.423 asteroida “bliskih Zemlji” i 279 kometa.

Smatra se da je svemirski objekat potencijalno opasan ako uđe u Zemljinu orbiru na daljini manjoj od 0,05 AU (otprilike 19,5 razdaljina od Zemlje do Meseca) i ako mu je prečnik veći od 100 do 150 metara.

Objekti te veličine su dovoljno veliki da izazovu nezabeleženo uništenje ili da pokrenu mamutski cunami u slučaju da padnu u okean.

Kada je meteorit izgoreo iznad Čeljabinska u februaru 2013. godine, jačina udara procenjena je na između 440 i 500 kilotona TNT eksploziva.

Taj meteorit bio je, međutim, relativno mali, prečnika oko 17 metara i raspao se na visini većoj od 20 kilometara.

udri boze

Udri Boze i nezali ovaj gresni svet da se svi istrebimo ovakvi kakvi smo.

El manjifiko

@udri boze E baš vala,u pravu si!

Gz