Slogan "Ja sam Šarli" (Je suis Charlie) bio je poruka solidarnosti miliona ljudi na društvenim mrežima, a kreator ove kampanje gnevan je zbog pokušaja nekih ljudi da na tome zarade novac.
Ronsan, koji stanuje sa porodicom pet minuta od kancelarija "Šarli Ebdoa" u Parizu i radi za francusko izdanje modnog casopisa "Stilista", vest o napadu cuo je na radnom mestu.
"Bili smo u redakciji, radeci na novom izdanju, kada je jedan od kolega video izveštaje o pucnjavi na Tviteru. Svi smo bili u šoku. Video sam poruke tipa 'uzasnut sam' i 'zgrožen' ponovljene širom sveta - sve te poruke ocaja", rekao je Ronsan za BBC.
#JeSuisCharlie creator: people trying to make money off the phrase http://t.co/wUxBscJcjGpic.twitter.com/ssEEAAo7RH
— BBC Trending (@BBCtrending) January 14, 2015
Ronsan je rekao da se duboko zagledao u logo "Šarli Ebdoa" razmišljajuci o tome šta on za njega znaci, i zatim nacrtao jednostavan crtežz u istom fontu kao i naslov nedeljnika.
Iako je u to vreme imao oko 400 pristalica na Twitteru, poruka se brzo proširila, i tokom protekle sedmice tvitovalo ju je oko sedam miliona ljudi.
Ronsan je rekao da su mu se ljudi zahvaljivali, što mu je u pocetku bilo veoma cudno, ali da je naposletku shvatio da je razlog tome što su pronašli sebe u njegovoj poruci.
"To je ono što 'Ja sam šarli' zapravo znaci: Slobodan sam, ne bojim se", rekao je Ronsan.
Nedavno se, medutim, pojavilo drugo pitanje - moguce korišcenje slogana "Ja sam Šarli" u komercijalne svrhe.
Izveštaji pokazuju da je u Francuskoj bilo cak 50 zahteva za intelektualno vlasništvo nad ovom frazom, naveo je britanski radio.
Ronsan je rekao da je dozvolio samo jednoj organizaciji, Reporteri bez granica, da koristi njegov rad i cak je konsultovao advokate u nadi da spreci bilo kakvo komercijalno korišcenje slogana.
"Želim da ova poruka ostane neuprljana. Cetiri miliona ljudi koji su u nedelju bili na ulicama Pariza - uzvikivali su ovaj slogan. Uzvikivali su ga na ulicama Londona i Njujorka i širom sveta. Gadi mi se i sama pomisao da bilo ko pokuša da zaradi novac od toga", rekao je Ronsan.
Evropske vlasti odbile su niz pokušaja da se kao intelektualno vlasništvo zaštiti fraza "Ja sam Šarli" (Je suis Charlie) koja je postala slogan solidarnosti širom sveta, posle teroristickog napada na francuski satiricni list "Šarli Ebdo" prošle sedmice, u kome je 12 ljudi izgubilo život.
Portparolka francuske kancelarije za intelektualnu svojinu INPI izjavila je danas da je bilo 100 pokušaja da se stekne ekskluzivno pravo na korišcenje tog slogana.
Kancelarija u Belgiji, Luksemburgu i Holandiji BIOP, saopštila je da bi formalno odbacila slican zahtev jednog coveka iz Belgije, da ga on nije sam povukao, preneo je Rojters.
Janik Ujterhegn, koji je dao adresu u jednom pregradu blizu Brisela, u svom zahtevu za verbalni žig, želeo je da frazu "Ja sam Šarli" iskoristi širom Beneluksa za niz proizvoda, ukljucujuci odecu, igracke, sapun, reklame, telekom usluge i pivo.
Strucnjaci za intelektualnu svojinu navode da su pokušaji da se stekne ekskluzivno pravo na korišcnje fraze u suprotnosti sa evropskim pravilima koja zabranjuju žigove, koji su "u suprotnosti sa javnim moralom ili prihvacenim principima moralnosti".
Malo je verovatno da ce ijedna agencija ikada presuditi da "Ja sam Šarli" pripada bilo kom drugom nego pokretu koji ga je stvorio ili samom osoblju "Šarli Ebdoa", rekao je predsednik britanskog Instituta advokata za žigove Kris Mekliod.