Otkrivene dve nove planete!?

Izvor MONDO/Tanjug

Sunčev sistem ima još najmanje dve planete, a nalaze se iza Plutonove orbite, tvrde španski i britanski astronomi.

Iza Neptuna je Pluton kog je 2006. Međunarodna astronomska unija "degradirala" u red patuljastih planeta, premda ga mnogi još uvek smatraju najudaljenijom planetom od Sunca.

U studiji objavljenoj u poslednjem broju britanskog časopisa Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, istraživači navode da se iza Plutona nalaze još najmanje dve planete.

Svoje tvrdnje zasnivaju na neobičnom orbitalnom ponašanju dalekih svemirskih stena, tzv. ekstremnih transneptunskih objekata ili ETNO.

U teoriji, ETNO bi trebalo da budu rasuti u pojasu od oko 150 astronomskih jedinica (AJ) od Sunca. Jedna AJ je merna jedinica za daljinu, približno jednaka udaljenosti Zemlje od Sunca (150 miliona kilometara).

Kao objašnjenje ove anomalije, autori studije pretpostavljaju da se u susedstvu nalaze neka velika tela, najverovatnije planete, čija gravitaciona sila utiče na mnogo manje ETNO.

"Ovaj veliki broj objekata sa neočekivanim orbitalnim parametrima navodi na zaključak da postoje neke nevidljive sile koje utiču na raspored ETNO", rekao je Karlos de la Fuente Markos sa Univerziteta Komplutense u Madridu.

"Još uvek ne znamo njihov tačan broj jer raspolažemo ograničenim podacima, ali naši proračuni ukazuju da na graničnom prostoru Sunčevog sisema postoje barem još dve planete, a verovatno i više njih", izjavio je španski naučnik za novinsku agenciju Sinc.

Zasad ne postoji nikakav direktan dokaz koji bi potkrepio ove tvrdnje.

Urke