Oni su, istina, nešto bezbedniji, ali polovnjak je polovnjak, pogotovo što naši vozači ne posvećuju mnogo pažnje njihovom sve skupljem održavanju.
Mada su pojedina tržišta zapadnih zemalja u Evropi registrovala porast prodaje novih automobila u 2014, čak i do desetak procenata u segmentu najjeftinijih, ali i najskupljih, kod nas se to nije dogodilo. Opet smo zabeležili pad prodaje novih vozila.
Procena predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova dr Miloša Petrovića, data našem listu u vreme Beogradskog sajma i očekivanih dvadesetak hiljada prodatih novih automobila u 2014, ostvarena je, ali uslovno.
"Iako nemamo još uvek konačne podatke, sa reeksportom (prodaja van granica Srbije) stižemo do 20.000 vozila. Na izvoz u okolne države otpada oko tri hiljade, pa je prava brojka prodaje na tržištu Srbije 16.000 do 17.000 u 2014. Ono što posebno zabrinjava je i pad od 20 procenata u segmentu polovnih vozila (oko 70.000 uvezenih), što ukazuje da 2013. i nije bila tako loša", rekao je za "Politiku" dr Milan Vukasović, koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova za naš list.
Nekada je pad prodaje novih "kompenzovan” uvozom polovnim automobilima, ali sada je na sceni i pad prodaje polovnjaka.
"Oseća se zasićenje tržišta i ako se najavljenim ekonomskim merama ne pojača kupovna snaga stanovništva ne možemo se nadati boljitku. Do drastičnog pada prodaje novih vozila došlo je od 2008. do 2013. godine (sa 60.000 na 20.000), a time i do pada kupovine polovnih vozila. Plasman automobila za sobom nosi čitavu prateću industriju: automobilskog malog i velikog biznisa, servisnu, auto-delova, opreme, gde je zaposleno hiljade ljudi. Pojedini regionalni centri kao Vršac, Sombor, Zrenjanin ostali su bez dilerskih centara zbog slabe prodaje i posećenosti. Sreća je samo što smo mi narod koji ne počinje nijedan posao, čak se ni ne ženimo, bez automobila", kaže Vukasović.
U poslednjih 15 godina na tržištu Srbije prodato je oko pola miliona vozila. Oko 34.000 prosečno po godini. Iako ne deluje, tržište Srbije ima potencijal od čak 120.000 novih vozila godišnje, rekao je svojevremeno dr Petrović.
Sa sedam i po miliona stanovnika naše tržište nije ni malo ni nejako. Stvari, međutim, izgledaju sasvim drugačije kada se uporedimo, recimo, sa rezultatima Češke, u kojoj se godišnje proda oko 170.000 novih vozila ili Austrijom sa 300.000 prodatih novih automobila. Reč je o zemljama sa približno istim brojem stanovnika.
Nisu svi prodavci automobila nezadovoljni u Srbiji. I dalje je prodaja luksuznih premijum marki relativno stabilna, a vlasnika nađe oko 1.500 najskupocenijih vozila: BMV, "porše”, "audi”, "leksus” kao i "mercedes”.
"Tojota” je šampion rasta među proizvođačima standardnih klasa, jer je u 2014. godini udvostručila prodaju novih automobila. Sa 560 komada u 2013. godini stigla je do 981. Najviše zahvaljujući prodaji "jarisa” i "aurisa” kako nam je rekla Aleksandra Graovac iz "Tojota Srbija”.
Tu su još veoma uspešni modeli "škoda oktavija”, "fabija”, "jeti” a diše im za vrat naše čedo "fijat 500-L”. "Reno–Nisan grupacija” dobre rezultate postigla je i sa modelima "daster” i "logan” popularnim na našem tržištu, kao i "Kia”, "Hjundai” i "Pežo”.
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?