Kakav je trenutni položaj, a kakav značaj neformalnog obrazovanja umetnika u Srbiji, diskutovalo se u sredu uveče na tribini u Beogradu.
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
Jedna od panelistkinja, Gabrijela Vasić istakla je da se na našim fakultetima ne uči šta je to umetnička izjava i da se obrazloži umetnički koncept, šta je to što tog umetnika motiviše, kako on zapravo artikuliše neku svoju ideju kojom se bavi i zašto radi to što radi.
"Danas u svetu više ima umetnika koji nemaju umetničko zvanje, a bave se time. Došli smo u situaciju da naši fakulteti, koji su koncipirani prema modelima industrije od pre 50 godina, nisu više u funkciji sa savremenim tokovima. Mi imamo obrazovanjeza modnog dizajnera na Fakultetu primenjenih umetnosti, ali onaj ko završi taj smer, primera radi, ne zna da uradi kroj, da sašije to što radi, već samo zna da uradi ilustraciju. To je ono što je vrlo problematično, jer u privredi nemamo tu situaciju da dizajner može da bude sada na vrhu piramide i da rukovodi procesom proizvodnje. Danas je neophodno da budete i zanatlija i majstor svog zanata – da budete i dizajner, ali i krojač ili šnajderka, neko ko unapred može da od ideje do realizacije izvede svoj projekat. Podsticaj za funkcionalno mišljenje, to je jako bitno, da možete da razumete šta je stvaralački proces, da razumete sistem u kojem funkcionišete kao umetnik i šta je onošto ovo društvo može da omogući tim mladim ljudima , koji su benefiti koji mogu da imaju od svoje struke", rekla je Gabriela Vasić iz Udruženja građana KOD.
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
PODSTICAJ ISTRAŽIVAČKIM I KREATIVNIM IDEJAMA MLADIH
Zadužbina Ilije M. Kolarca, uz podršku Telekoma Srbija, raspisala je konkurs za učešće u projektu pod nazivom "Podsticaj istraživačkim i kreativnim idejama mladih". Poziv je upućen zainteresovanim u cilju prezentacije ideja koje ukazuju na to da su kultura, kreativnost, preduzetništvo, radoznalost i entuzijazam mladih ljudi njihov ponos koji se iskazuje znanjem.
Zajednički cilj Telekoma Srbija i Kolarca u okviru ovih projekata jeste: afirmacija kreativnih ideja mladih, stvaranje nove publike, podsticanje kreativnosti i mobilnosti mladih, proširenje kapaciteta za implementaciju programa u oblasti istraživanja i tehnološkog razvoja, inovativnost u načinu promocije znanja mladih, isticanje znanja koje je ključ dobrog posla, podsticanje preduzetničkog razmišljanja, multidisciplinarnost promocije znanja kroz učenje i sticanje novih saznanja.