• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da u radnjama uštedite i do 20 odsto?

Izvor mondo.rs

Potrošači u Srbiji se u kupovini više oslanjaju na navike nego na računicu, a i kad procenjuju "gde je jeftinije" to rade po sistemu "od oka". A ne mora tako, jer i kod nas postoje vebsajtovi gde se može saznati koliko nešto košta.

Svakodnevna kupovina u maloprodaji je i u Srbiji odavno postala ozbiljna "nauka". Samo je problem što tu "naučnu" stranu koristi samo jedna strana, a to su prodavci, dok se kupci i dalje drže one stare "ma znam ja…".

Marketing je odavno ušao i među rafove u srpskim prodavnicama. I još pre nego što su se ove pojavili srednji evropski ili jaki regionalni igrači (na one najjače iz EU još čekamo), dobro se znalo u počivšima "Pekabeti" ili "C marketu" kako kupcu prodati i ono po šta nije došao, a kamoli kao mu servirati cenu.

U međuvremenu se, dolaskom konkurencije, svo znanje iz maloprodaje uveliko primenjuje i ovde – od toga kako je organizovana prodavnica, preko toga gde i šta stoji na rafu, do raznih akcija, popusta i kartica lojalnosti.

Na internet pre velike nabavke

Naravno, ceo posao se isplati samo kada se ide u "veliku nabavku", jer u cenu moramo računati i trošak prevoza, pošto hipermarketi nisu svima "iza ćoška". U svakom slučaju, na "srednju" kupovinu od 5,5 hiljada dinara može se uštedeti i nekih 15 do 16 odsto, pa vi vidite.

Srećom, da bi ova neravnomerna borba surovih profesionalaca iz super i hipermarketa i kupaca, zbunjenih raznoraznim "ponudama koje se moraju iskoristiti", bila bar malo ravnopravnija, pojavio se internet i sa njime i lakši pregled svega što se nudi.

Najbolji primer toga je vebsajt Cenoteka.rs, koji je pokrenulo Udruženje za zaštitu potrošača “Čist račun”.

Tu su, doduše samo za Beograd, poređani cene i artikli iz tri najveća trgovinskih lanaca koji rade širom Srbije. Lanaca zapravo ima pet, ali su vlasnika tri (Merkator S upravlja lancima ivice Todorića u Srbiji – IDEA i Roda, zatim tu je belgijski Delez sa Maksijem i Tempom, i na kraju domaći DIS ).

Potrošačima van Beograda ove cene neće mnogo značiti, u unutrašnjosti su cene drugačije, ali bar mogu da steknu neku predstavu gde je šta jeftinije.

Na sajtu se može napraviti svoj "standardni" spisak za kupovinu nekih od 5.000 artikala, kada se cene (istih) proizvoda uporede, uštede nisu male.

Isti princip "racionalne kupovine", može se primeniti i na drugim sajtovima i za drugu vrstu robe. Najviše se uštedi kada se tako kupuje tehnika, tako da je bar informisanje o cenama "obavezno" kada se kupuje, recimo televizor.

Jedna od preporuka za adresu koju bi trebalo posetiti je Eponuda.com, gde se za proizvod čiji naziv tačno znate, daje pregled cena iz nekoliko (poneka i više od deset) prodavnica. Tu je ušteda procentualno manja, nekih 10 ili 12 odsto, ali je to i dinarima znatno više nego kod kupovine namirnica.

Komentari 29

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Filip Kg

Ljudi, necu da reklamiram nikoga, ali svi Kragujevcani znaju da postoji lokalni lanac marketa, u kome su cene nize bukvalno za 20% od ovih velikih. To ide do te mere, da mi npr. knjizica sa bonovima uz Super karticu ne vrsi posao, sem ako popust nije bas veliki. Prodavnice ovog lanca marketa nisu toliko ciste, uglancane, ne ide muzika u pozadini, nema 50 vrsti cokolade, vec npr 15, ali brate kupujes jeftinije dosta. Hocu samo da kazem da nas deru, i onda ce da udje neki Lidl ili sta ti ja znam i bicemo prividno srecni...

madjar

kako ustedezi ? jednostavno kupiti u madjarskoj na primer trapist 900din kg u madjarskoj 335 din pa posle 52000 ft traziti porez nazad nek kupuje u srbiji ko je lud

PARIS

20% usteda, evo ovako: cetiri puta odem u prodavnicu, a peti put ostanem kuci, i tako ustedim 20%!

special image