Postoji sumnja da deo odgovornosti snosi i jedan broj pripadnika Vojske Srbije, kao i civilna lica, smatra Tužilaštvo.

U ovoj fazi utvrđivanja činjenica i okolnosti pod kojima se dogodila nesreća došlo se do početnih saznanja koja se ogledaju u sledećem:

1. Odgovornost za udes vojnog vazduhoplova primarno je na članovima posade helikoptera XT-48;

2. Postoje osnovi sumnje da deo odgovornosti snosi i jedan broj aktivnih pripadnika Vojske Srbije;

3. Postoje indicije za eventualnu odgovornost i određenog broja civilnih lica.

Tužilaštvo je došlo do tih saznanja na osnovu nalaza i mišljenja Komisije za ispitivanje uzroka udesa vojnog vazduhoplova i ostalih pribavljenih isprava i dokumenata u vezi sa udesom.

Saopšteno je da će sprovesti istražne radnje protiv određenog broja lica u cilju potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica u vezi sa konkretnim događajem.

"Ujedno Vas obaveštavamo da je Više javno tužilaštvo u Beogradu saglasno sa Ministarstvom odbrane da podatke sadržane u sačinjenim izveštajima učine dostupnim javnosti", saopštilo je Više javno tužilaštvo u Beogradu.

Izveštaj o padu helikoptera u kome je stradalo sedam osoba dostavljen je 31. marta Tužilaštvu, koje je tada saopštilo da će izveštaj biti analiziran i da će o njemu javnost biti obaveštena najkasnije danas.

Stručnu Komisiju za osnovno ispitivanje udesa vojnog helikoptera formirao je komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Više javno tužilaštvo je zahtevom od 16. marta tražilo "svu dokumentaciju sačinjenu u vezi sa kritičnim događajem, pre svega nalaze komisija koje su formirane da ispitaju uzroke koji su doveli do nastanka pada vojnog helikoptera HT-48", kada je poginulo sedam osoba.

Prema saopštenju Ministarstva odbrane, "komisija je došla do svih podataka na osnovu kojih je izvršila analizu i izvela zaključke, a izveštaj sa kompletnom pratećom dokumentacijom ima oko 500 stranica" i činili su je pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije iz Vojnotehničkog instituta, Tehničkog opitnog centra, Vazduhoplovnomedicinskog instituta, Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Komisija je obuhvatila specijaliste iz oblasti bezbednosti letenja, održavanja vazduhoplova, planiranja i rukovođenja letenjem, meteorologije, vazduhoplovne inženjere, opitne pilote, vazduhoplovne tehničare za sve sisteme na helikopteru, specijaliste vazduhoplovne medicine i vazduhoplovne psihologije.

Vojni helikopter je pao u Surčinu 13. marta uveče, kad je poginulo svih sedam osoba koje su se nalazile u letelici - četiri vojna člana posade, dva zdravstvena radnika i beba kojoj je trebalo da bude ukazana pomoć.

Vojska Srbije dan kasnije formirala je dve komisije za utvrđivanje uzroka nesreće.