U ovoj fazi utvrđivanja činjenica i okolnosti pod kojima se dogodila nesreća došlo se do početnih saznanja koja se ogledaju u sledećem:
1. Odgovornost za udes vojnog vazduhoplova primarno je na članovima posade helikoptera XT-48;
2. Postoje osnovi sumnje da deo odgovornosti snosi i jedan broj aktivnih pripadnika Vojske Srbije;
3. Postoje indicije za eventualnu odgovornost i određenog broja civilnih lica.
Tužilaštvo je došlo do tih saznanja na osnovu nalaza i mišljenja Komisije za ispitivanje uzroka udesa vojnog vazduhoplova i ostalih pribavljenih isprava i dokumenata u vezi sa udesom.
Saopšteno je da će sprovesti istražne radnje protiv određenog broja lica u cilju potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica u vezi sa konkretnim događajem.
"Ujedno Vas obaveštavamo da je Više javno tužilaštvo u Beogradu saglasno sa Ministarstvom odbrane da podatke sadržane u sačinjenim izveštajima učine dostupnim javnosti", saopštilo je Više javno tužilaštvo u Beogradu.
Izveštaj o padu helikoptera u kome je stradalo sedam osoba dostavljen je 31. marta Tužilaštvu, koje je tada saopštilo da će izveštaj biti analiziran i da će o njemu javnost biti obaveštena najkasnije danas.
Stručnu Komisiju za osnovno ispitivanje udesa vojnog helikoptera formirao je komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.
Više javno tužilaštvo je zahtevom od 16. marta tražilo "svu dokumentaciju sačinjenu u vezi sa kritičnim događajem, pre svega nalaze komisija koje su formirane da ispitaju uzroke koji su doveli do nastanka pada vojnog helikoptera HT-48", kada je poginulo sedam osoba.
Prema saopštenju Ministarstva odbrane, "komisija je došla do svih podataka na osnovu kojih je izvršila analizu i izvela zaključke, a izveštaj sa kompletnom pratećom dokumentacijom ima oko 500 stranica" i činili su je pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije iz Vojnotehničkog instituta, Tehničkog opitnog centra, Vazduhoplovnomedicinskog instituta, Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.
Komisija je obuhvatila specijaliste iz oblasti bezbednosti letenja, održavanja vazduhoplova, planiranja i rukovođenja letenjem, meteorologije, vazduhoplovne inženjere, opitne pilote, vazduhoplovne tehničare za sve sisteme na helikopteru, specijaliste vazduhoplovne medicine i vazduhoplovne psihologije.
Vojska Srbije dan kasnije formirala je dve komisije za utvrđivanje uzroka nesreće.
"Zašto navijači Crvene zvezde to rade?": NBA as tražio objašnjenje, jedan detalj mu nije jasan
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Srbija ostaje jedina reprezentacija bez stranaca! Šok u evropskoj košarci, poklekla i velika košarkaška sila!