• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nesporazumi ključni za pad helikoptera

Izvor Fonet

Stručna komisija za ispitivanje uzroka pada helikoptera Mi-17, koju je formirao komandant RV i PVO utvrdila je da je u poslednja dva minuta leta došlo do grešaka i nesporazuma, koji su bili ključni za nesreću

Do nesporazuma je došlo između pilota i kontrolora leta, koji "nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad".

Posada javlja visinu od 140 metara, misleći na visinu iznad piste, na šta kontrolor leta ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove.

S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini, kontrolor leta ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu, zbog niže baze oblaka, navodi se u izveštaju.

Zbog toga, dodaje se dalje, kontrolor preporučuje da helikopter zalebdi iznad piste, što je za taj tip helikoptera bez spoljne vidljivosti nemoguće.

Aerodrom "Nikola Tesla" nalazi se na 102 metra nadmorske visine, pa je zato kontrolor mislio da je helikopter 38 metara iznad piste, a on je u stvarnosti bio 140 metara.


Posmatrajući radarski odraz sa radara koji nisu namenjeni za precizno navođenje, kontrolor posadi daje informaciju da je tačno na pragu piste. Međutim, u tom trenutku helikopter se nalazi visoko i bočno udaljen od piste, konstatuje komisija.

Posada verovatno prebacuje pažnju van kabine helikoptera, pogledima traži pistu neposredno ispod i ispred helikoptera i stvara uslove za uvođenje helikoptera u nepravilan položaj, stoji u izveštaju.

U meteorološkom izveštaju koji je Komisiji dostavila Agencija Srbije i Crne Gore za kontrolu letenja (SMATSA), donji sloj oblaka je u 22:30 časova, neposredno pred pad helikoptera, bio 35 metara iznad zemlje, u 22:40 bio je 20 metara, a posle se spustio na nulu.

U 21:00 čas, baza najnižeg sloja oblaka bila je 80 metara, u 21:55 spustila se na 65, u 22:15 je pala na 60, a u 22:20 na 45 metara.

Komentari 15

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

zalosno

Ljudi,ajde da kazemo da je sve ovo ok,ali svi sada slusamo, da li je iko ovde (pilot pre svega) ijednom pomenuo Surcin? I kontrola leta i pilot uporno pominju Batajnicu i Banjicki Vis. Nesporazum i nekoordinacija kontrole leta i vojske oko visine-jadni mi ako nas neko napadne!

Rs

@zalosno Drugacije su procedure civilne i vojne kontrole leta, to je ovde bio problem. E sad, neko je morao na to da misli,ali nije mislio ili nije znao...

Mitar

Kakva bruka ove države, i vojske. Blate takve heroje i stručnjake. Posle toliko naleta oni neznaju šta treba da saopšte kontroli leta. Da li ove komisije i bilo ko od odgovornih za ovu nesreću ima trunku savesti da kaže ‚ubuli smo sedmoro ljudi jer nismo sposobni za posao koji nam je poveren. SRAMOTA

special image