• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nikolićev avion se vratio zbog prosute kafe!

Izvor MONDO/Tanjug

U izveštaju pilota i kopilota navedeno da je do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" došlo pošto je prosuta kafa po komandnoj tabli. Pilot je suspendovan.

To je u ponedeljak uveče  saopštio Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije povodom incidenta sa avionom "falkon 50", iako je ranije danas saopšteno da će izveštaj biti objavljen sledeće nedelje.

"Nakon što je prosuta kafa pilot je počeo da je briše salvetom i tom prilikom je slučajno aktivirao pomenuti prekidač. Avion je tada počeo da gubi visinu, ali je brzo uspostavljena kontrola nad letelicom", naveli su pilot i kopilot u izveštaju.

U izjavi pilota Bojana Zorića navedeno je da su posle normalnog poletanja i postizanja visine krstarenja od 34.000 stopa u režimu auto pilota, zatražio je kafu i u trenutku kad mu je čaša bila u ruci, naišli su na turbulenciju.

"Usled turbulencije mi se iz čaše prolio manji deo kafe po kontrolnoj tabli. Uzeo sam odmah salvetu i počeo da brišem deo oko kontrole slota, gde se i nalazi prekidač za izvlačenje 'emergency slot'. Brisao sam lagano i kontrolisano i slučajno aktivirao taj prekidač, čega u prvom momentu nisam bio svestan", naveo je Zorić u pisanoj izjavi.

On je dodao da je usled toga došlo do isključenja autopilota i poniranja aviona.Kapetan je onda, kako je naveo, preuzeo komande ručno, a u istom momentu je i on uhvatio komande, ali kako je rekao, nije bilo potrebe da mu pomaže, pošto je kapetan uspostavio kontrolu nad avionom vrlo brzo.

Nakon konstatacije da je izvučen slot, kapetan komanduje izvlačenje vazdušne kočnice, što smo i učinili da bi usporili avion, precizirao je pilot i dodao da je kapetan zatražio i povratak na beogradski aerodrom.

"U toku zaokreta motor broj tri prestaje sa radom. Po zaokretu prema Beogradu uočavam da je prekidač uključen, koji vraćamo u normalan položaj, slotovi se uvlače i nakon toga, po komandi kapetana startujemo motor po predviđenoj proceduri uspešno", naveo je Zorić.

On je dodao da su nastavili let prema Beogradu normalno na visini od 25.000 stopa, a sletanje je bilo uspešno po uobičajenoj proceduri.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je doneo rešenje kojim se Zoriću od danas, 20. aprila, privremeno zabranjuje rad, jer je "nenamernim i pogrešnim izvlačenjem predkrilaca na visini od 34.000 stopa doveo do neposrednog ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja".

Pilot Petar Romčević je u pisanoj izjavi naveo da je usled turbulencije kopilot prosuo malu količinu kafe i da je to počeo da briše, nakon čega je došlo do nagle promene zvuka i ponašanja aviona. Autopilot se, kako je naveo, isključuje i avion se blago propinje, naginje u desno i počinje da ponire.

"Zaključujem da je kafa napravila kontakt i prouzrokovala situaciju i da tražimo od kontrole leta povratak na aerodrom Beograd. Ne deklarišem vanrednu situaciju, jer ne znam uzor poniranja aviona", napisao je Romčević u izjavi.

Direktorat navodi da su u toku tog popodneva urađeni svi pregledi aviona po zahtevanoj proceduri MM i proba motora. Sutradan, međutim, nije obavljen probni let zbog, kako piše u saopštenju, nemogućnosti starta motora 3.

"Tada je konstatovano da je gorivna pumpa imala neodgovarajući pritisak", piše u saopštenju Direktorata.

U konsultaciji sa Direktoratom odlučeno je da avion preleti sa dva motora i isključenim CVR (snimač razgovora pilota u kokpitu) i FDR (snimač podataka o letu) u bazni servis Jet Aviation u Bazelu gde bi motor bio naknadno proveren i zamenjene komponente gorivnog sistema.

Avio služba je uredno poslala zahteve za odobrenje "uslova leta" i zahtev za izdavanje Dozvole za let, piše u saopštenju, gde se dodaje da je oko 16 časova izdata Dozvola za let.

Avion je 20. aprila godine preleteo ujutro za Bazel, a inspektor Zlatko Talić je obavio inspekciju u Avio službi Vlade i napravio Zapisnik o ovim događajima.

Izveštaj Direktorata civilnog vazduhoplovstva o događaju u avionu "falkon 50", kojim je u petak za Rim leteo predsednik Srbije, biće kompletan u toku sutrašnjeg dana.

Kako se navodi u saopštenju predsednika Upravnog odbora Direktorata, ministarke Zorane Mihajlović, tim povodom Direktorat će održati vanrednu konferenciju za novinare.

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić je 17. aprila avionom "falcon 50" registarske oznake YU-BNA, putovao u Vatikan, ali nakon tog incidenta avion se vratio za Beograd.

Komentari 44

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

jeca

nešto baš i ne verujem u ovaj izveštaj, stvarno ne znam zašto...

Dejo

Ja sam taj avion sa Predsednikom video na zagrebačkom aerodromu tog dana u vestima B92 a svugde trube da je sleteo na surčinskom aerodromu. Tomu su dočekali u ZG.

Axl Ljubičica

Ako neko vidi Tomu da mu kaže,da kad ulazi u avion sledeći put obavezno stavi na ledja padobran jerbo može da dodje do propadanja sa onom što igraju hokej,pa može Toma da nam se"ugruva":-D

special image