• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sindikat GSP: Vozači kao tempirane bombe!

Izvor Beta

Sindikat "Sloga" Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograda saopštio je danas da zahteva hitno poništavanje odluke o produženju radnog vremena vozača na osam sati, kao i pojačanje inspekcijskog nadzora kod privatnih prevoznika.



Kako se navodi u saopštenju, vozači sve više postaju "potencijalne žrtve i tempirane bombe" zbog odnosa poslodavca prema njima, materijalnih problema i loših uslova rada, odnosno starih i neispravnih vozila.

"Sindikat Sloga - GSP upozorava na sve učestalije saobraćajne nezgode u kojima su učesnici vozila javnog gradskog prevoza i zahtevaju hitno preispitivanje i poništavanje odluke o produženju radnog vremena za vozače i akta o proceni rizika, kao i pojačan inspekcijski nadzor kod privatnih prevoznika zbog nepoštovanja zakonskih propisa o dužini vremena upravljanja vozilom njihovih vozača", kažu u Sindikatu.

Poslednji incident, prema njihovim rečima, je jučerašnja saobraćajna nezgoda autobusa privatnog preduzeća na liniji 50 koje je udarilo u putničko vozilo a zatim i u banderu u Ustaničkoj ulici, "srećom bez većih posledica po vozača i putnike".


"Smatramo da je većina incidenata nastala kao posledica premora vozača, saobraćajnih gužvi i loših uslova rada, posebno ako se u obzir uzmu vremenski uslovi zbog visokih temperatura, jer na više od 70 odsto vozila u javnom gradskom prevozu ne radi klima. Kada se tome doda hronični umor nastao uvećanim radnim vremenom, onda je potrebno vrlo malo da dođe do nezgode sa tragičnim posledicama, što se srećom ne događa isključivo zahvaljujući iskustvu i prisebnosti vozača, ali i sreći koja nikako ne bi smela da bude opravdanje i izgovor", ističe se u saopštenju.

Kako se dodaje, rukovodstvo preduzeća je ranije donelo odluku o produžetku radnog vremena vozača na osam sati dnevno, smatrajući da će time rešiti problem nedostatka vozača i uštedeti novac, međutim, time je pored ušteda povećao i bezbednosni saobraćajni rizik za vozače koji sve više rade pod pritiskom, sa brojnim nametnutim obavezama i naredbama koje moraju da ispoštuju kako ne bi i za najmanji prekršaj radne obaveze dobili otkaz ugovora o radu.

"Zbog toga je u zadnja dva meseca veći broj vozača napustio GSP, posebno nezadovoljnih zaradom, što je još jedan pokazatelj da situacija nije dobra i da se nešto hitno mora promeniti. Sindikat Sloga - GSP će pred nadležnim sudom pokrenuti postupak za poništavanje Odluke o produženju radnog vremena za vozače, kao i Akta o proceni rizika zbog kršenja zakonskih propisa od strane poslodavca", rekli su u tom Sindikatu.

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

srbija

celo preduzece je tempirana bomba....radnici uslovljeni sa kupovinom karte pus plus iako nekoriste prevoz svoje firme u kojoj radi.....menadzeri su nikakvi a mozda ih i nemamo....neradnika ima i previse u kancelarijama i nepostuju vozace ni malo cast izuzecima....imamo 30sindikata a jedan radnik moze da bude u svih 30 i da placa clanarinu od 500dinara po jednom sindikatu....ja sam clan 3 sindikata a mogu da budem u svih 30...vozila su prljava i vozacev prostor je uzasan...molimo se da firma procveta i da stane na noge ali mnogo lopova ima koji su zaseli u fotelje i nemoze ih niko oterati

putnik

I putnici su tempirane bombe

Sofer

Sindikat je u pravu i sto se tice radnog vremena, a i stn se tice licnih dohodaka. Za radno vreme neka se dogovore u samoj firmi, tu treba izuzeti privatan prevoz, i u skladu sa rukovodstvom firme naci najbolje resenje. Sto se tice plata, tu im malo sta moze pomoci rukovodstvo GSP- a, jer su pod pritiskom grada sa sve Djilasovim bus-plusom koji im je preuzeo naplatu karata, a time i kontrolu nad finansijama. Oni su jedna vrsta parazita koji neodoljivo podseca na pijavicu koje sise krv coveku, s tim sto je u ovom slucaju, covek GSP, a pijavica je bus-plus. Taj parazit je bez ikakvih sredstava preuzeo na sebe ingerenciju da odlucuje o platama svih radnika GSP-a, a sa njima i vozaca kao najeksponiranijim delom firme. Dok god bus-plus bude odlucivao o zivotu i smrti u gradskom prevozu nece biti boljih plata, uslova rada i svega onoga sto je krasilo Beograd i njegov gradski prevoz, a to je sloboda i ne pristajanje na reket, bez obzira sa koje strane da dolazi. Djilasov bus-plus je uneo nemir i razdor ne samo kod poslovnog sveta, vec i kod obicnog naroda. Otvoriti firmu sa ulozenih petsto - 500 - eura i zavitlavati citav Beograd, to moze samo neko ko je sklon prevari. Uz to biti i bez ijednog sredstva za rad, a kamoli osnovnog, autobusa, je u domenu psihijatrije " Laze Lazarevica". To sto su preko skupstine na Djilasov nacin dobili 20.000.000 eura za validatore, i neki idimi dodjimi softver, govori o kakvim se marifetlucima radi. Umesto da su te pare dali za plate napacenim radnicima, a sa njima i vozacima GSP-a, gospodin Djilas i kamarila su te pare, o cuda, dali nekoj grupi gradjana da kupi validatore i ostale gluposti, koji sve ukupno ne kostaju vise od 100.000 eura. Eto gde su pare vozaca. Za privatni prevoz sindikati GSP-a nemaju ingerencije, i bespotrebno se rasplinjuju. O njima neka se brine onaj ko ih je nametnuo na silu Beogradjanima.

special image