• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Put do Grčke i nazad – golgota vozača!

Izvor mondo.rs

Vozači turističkih autobusa do grčkih letovališta voze 13-14 sati, imaju pauzu nekad samo od dva-tri sata, pa kreću nazad ka Srbiji.

Beogradska “Politika” danas piše da i vozači i vodiči odmahuju glavom kada treba da kažu kako zaista izgleda putovanje od gradova u Srbiji do nekih mesta na moru, najčešće grčkom. Strah da će dobiti otkaz, ali i da će agencija za koju rade biti zatvorena ili ili izgubiti licencu, jači je od želje da otvoreno pričaju o problemima sa kojima se svakodnevno suočavaju.

A njih je na pretek: pauza između dva putovanja koja bi trebalo da traje bar 24 časa ponekad se svede na svega nekoliko sati, u kojima vozač ne stigne ni da predhne, a kamoli da se naspava, pa njegov umor postaje hroničan. Nažalost, baš taj umor glavni je uzrok nesrećama.

Ponekad se na novo putovanje kreće odmah, zbog bolesti kolege vozača, ali mnogo češće zbog gustog rasporeda polazaka, jer pojedine agencije, ne bi li što više zaradile , putovanja organizuju svakodnevno.

Nekada se na granici čeka po pet-šest časova, pa umesto planiranog višesatnog odmora na moru, vozači imaju tek toliko vremena da očiste autobus i okrepe se kafom, uz prozivku turista kojima se letovanje završilo, pa žele što pre da krenu kući.

Prva pauza na turističkim putovanjima ka grčkim letovalištima, prema priči vodiča iz jedne od popularnih turističkih agencija, pravi se najčešće u mestu Predejane, tri i po, četiri sata po polasku iz Beograda.

“Pauza traje 45 minuta, tu je i prva zamena vozača. Sledeća je najčešće odmah posle granice, u Makedoniji i nju retko koja agencija preskače, jer je gorivo jeftinije pa se obavezno natoči rezervoar”, priča ovaj vodič.

Vožnja kroz Makedoniju traje oko dva sta i zatim sledi granica sa Grčkom. I to je, naravno lutrija, nekada se redovi vozila otegnu, nekada i carinici umeju da 'zakeraju'. Kada se prevoze turisti u udaljenija letovališta, poput Krfa, Lefkade Parge, onda se pravi bar još jedna pauza u Grčkoj, kada se vozači opet menjaju.

“Neke agencije iznajmljuju sobu gde mogu da odspavaju. Drugi, međutim, nemaju tu pogodnost pa se snalaze kako znaju i umeju”, priča sagovornik “Politike”.

Nažalost, često je pauza između dolaska i odlaska previše kratka, a za to vreme treba očistiti vozilo, proveriti njegovu ispravnost i spakovati kofere turista. Znači, odmora praktično i nema, pa posle 13-14 sati upravljanja autobusom, ili provedenih u skučenom boksu za spavanje gde čovek ne može ni da se okrene, kreće se nazad u novu vožnju koja opet traje do 14 časova. Teško je u ovim okolnostima sačuvati koncentraciju i budnost.

Upravo umor vozača uzrok je, prema prvim rezultatima istrage, velike nesreće koja se u ponedeljak dogodila kod Bubanj Potoka, u prevrtanju turističkog autobusa iz Grčke u kojoj je poginula jedna žena, a više od 60 putnika povređeno. Među njima je i vozač autobusa, kog su spasilačke ekipe jedva izvukle priklještenog u smrskanom autobusu... 



Komentari 47

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

beliks

Strašno je kad ljudi stradaju, tuga velika . Oko prevoza treba imati malo više informacija. Dve su stvari fundamentalne-ekonomija na izdisaju i ljudi koji zbog malo para mnogo riskiraju. Ekonomija- ako je povratna karta do Tasosa 45 eur , da li iko može da napravi matematiku da sve se radi po strogim zakonima? Verujte, nema šansi. Znate li kolko košta autobus mlađi od 10 god, održavanje, gorivo , putarine i alava država sa nametima? Zato se vozimo starim autobusima, ćelave su gume i na granici tehničke ispravnosti. Nema narod para za kartu od 100eur kako realno treba biti, samim tim nema zarade iz koje se može kupiti nov autobus i platiti dovoljno vozača da nema umora. Ljudi- naš mentalitet je takav, nemamo dovoljno svesti o bezbednosti i komforu(nismo nikad ni imali prilike da naučimo) kao npr Nemac il Francuz. Na kraju krajeva, ovo je začarani krug iz koga ćemo teško izaći. Bog nek nam je na pomoći-i putniku i vozaču i svima u priči.

moje iskustvo

Vise puta Bg-Tasos-Potos i nazad put traje od. 15 do 18h zavisno koliko braca Makedonci zakeraju na granicama. Vozaci puse u autobusu i ne vole da im se ukazuje na to. Pauza 4h u Potosu pa ista vozacka ekipa hita nazad koliko odmorni to najbolje znaju oni.

Bivsi turisticki radnik

Agencije (tj. vlasnici agencija) obicno planiraju da bus stigne sto pre i krene na sledecu turu. To posebno vazi za agencije koje imaju autobuse u svom vlasnistvu, pa ih jos i iznajmljuju. Verovatno teoretski izracunaju vreme putovanja, koliko njima dzipom treba do Halkidikija npr... a ne racunaju guzve na granici, zastoje, pauze.. Npr, koja pauza moze da traje 15minuta kad 90 ljudi treba da ode do toaleta? Drugo, mnogi rasprodaju sve apartmane pa vozaci i vodici "odmaraju" u busu ili ih sunce opali na plazi par sati, ociste autobus, ubace 2 tone kofera i vracaju se nazad. Muka. Ljudi su ucenjeni za posao i koju dnevnicu.. ali zato postoji kontrola tahografa, a oni koji to treba da kontrolisu su korumpirani.. Nekad treba da idu tri vozaca na putovanje...ali to nikad nismo videli.

special image