Georgi Mitev Šantek,mondo.rs

CAR:GO pre Ubera- kreće prava konkurencija taksiju

Svetski divlji taksi Uber je "zakasnio" za Srbiju jer ovde je već krenula prava konkurencija taksiju. Počela je da radi domaća firma koja ima aplikaciju koja "spaja" potencijalne putnike i profesionalne vozače u automobilima rent-a-cara.

13
A- A A+

Kako piše Startit.rs, Car:Go omogućava naručivanje vožnje preko mobilnog telefona, gde vozači nisu taksi prevoznici ali ni fizička lica, kao kod Ubera.

Prva lokacija na kojoj radi aplikacija je Beograd, gde se "uz pomoć profesionalnih vozača i prepoznatljivih automobila nudi i do 50% niže cene prevoza u odnosu na taksiste, kao i plaćanje unutar aplikacije", piše na pomenutom vebsajtu.

Navedeni "popust" teško da je ostvariv u tom iznosu, ali videćemo vremenom kakve će biti cene novog prevoza kada se on ustali.

Takođe, videćemo da li će i inspekcija i nadležno ministarstvo tolerisati ovakv vid javnog prevoza bez posebne licence.

Crne vesti za Uber

Poslednje, sa crnim predviđanjima za budućnost Ubera, stižu iz matične Kalifornije i nama bliske Bugarske. U Kaliforniji je tamošnje ministarstvo za rad "presudilo" da se svaki vozač koji radi sa Uberom smatra da je zaposlen kod te kompanije, tako da ona za njega mora da plaća porez i osiguranje. To će, piše Bloomberg, naneti ozbiljan udarac u samu srž koncepta Ubera kao "alternativnog taksi prevoza". Iz Bugarske, gde Uber radi već neko vreme, dolazi vest da je u Skupštini u prvom glasanju prošla izmena propisa o javnom prevozu, tako da svaki vozač koji vrši taksi i sličan prevoz mora da bude član taksi udruženja, što Uber čini ilegalnim, pišu Novinite.com.

Pokretači ovog servisa su dva Beograđanina, Marko koji trenutno živi u Vašingtonu i svojevremeno je i radio za Uber, i Vuk, koji je u domaćoj startap zajednici poznat i kao izvršni direktor Srpske asocijacije privatnog kapitala (SPEA).

"Želimo da omogućimo ljudima da žive u gradu bez potrebe da imaju automobile, a da se pri tom brzo i lako prevezu", citira osnivače Car:Go Startit.rs

Mondo je već u nekoliko navrata pisao o Uberu kao o, zapravo, divljem taksiju jer strana kompanija "angažuje" fizička lica kao profesionalne vozače, pri čemu nema ni potrebne bezbednosti za mušterija a ni poreza za državu, kao kad se vožnja obavlja preko taksista. Naše navode, i navode naših sagovornika iz taksi udruženja i Ministarstva saobraćaja, redovno potvrđuju vesti koje iz sveta stižu o Uberu.

Za Srbiju ulazak novog servisa, kaže se u tekstu na Startit.rs "demokratizovaće ovu oblast, sniziti cene i smanjiti mogućnosti za malverzacije (koje su, znamo, pogotovo česte kad ne-rezidenti uđu u taksi)".

Ishod ćemo vrlo brzo videti a CAR:GO će u ponudi imati tri tipa usluge: Elite, Economy i Mini. Mala, gradska vozila sa dvoja i četvoro vrata, spremna da povezu par putnika i tako osiguraju što jednostavniji i "do 50% jeftiniji prevoz".

Za početak, CAR:GO startuje u Beogradu, a plan je da se proširi i u drugim gradovima Srbije, ali i regiona. Vozila su obezbedili kroz saradnju sa rent-a-car agencijama koje obezbeđuju automobile i profesionalne vozače. U startu će na ulice izaći 30 automobila.

Pretpostavlja se da samo u Beogradu postoji oko 10.000 taksi prevoznika (registrovanih i neregistrovanih), a da bi ovakav vid prevoza mogao da smanji i poslovanje u crnoj zoni.

S obzirom na visoke ambicije ovog tima, trenutno su u pregovorima sa nekoliko domaćih i stranih investitora, koji bi pomogli da ovaj projekat zaživi na regionalnom niovu, pošto su do sada razvoj finansirali iz sopstvenih sredstava.

Povezano

Sve vesti