• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovako trgovci vaćare Britance. Poznato?

Izvor mondo.rs

Nadležni za konkurenciju i tržište u Velikoj Britaniji (The Competition and Marketing Authority) će u četvrtak presuditi da li će se supermarketima i zvanično zabraniti lažno oglašavanje preko "popusta".

O zabrani se odlučuje na osnovu žalbe organizacije za zaštitu potrošača Which? zbog konfuzije koje kod potrošača stvara sada već prava poplava raznih "sniženja".

Zvuči poznato svakom ko zalazi i u srpske prodavnice ali u Britaniji su trgovci sistem razvili do "savršenstva", piše britanski "Miror".

Manje pakovanje, veća cena

Sledeći veliki problem je, a to je i omiljena "igra" među trgovcima na Balkanu – smanjivanje pakovanja. Which? kaže da kutija od 100 kesica čaja Twinings Assam tea košta 4,40 u Tesku, a onda je pakovanje "ažurirano" na 80 komada. Cena je, pretpostavljate, otišla naviše – 4,49 funti. U Sejnsburiju nisu bili toliko alavi, oni su zadržali svojih 4,5 funti za 20 kesica manje pakovanje. Ništa bolje nije ni sa deterdžent ima. "Surf Essential Oils Powder Tropical Lily & Ylang Ylang" je zadržao cenu od 5 funti i Okadu i Tesku, iako je pakovanje smanjeno sa 25 pranja (2kg) na 23 (1,61 kg).

Pa kako to sve tamošnji trgovci "vaćare" kupce? Pa, svakako, rekli bi na osnovu žalbe koju je podržalo 100.000 nezadovoljnih potrošača, kojima se "na promociji" (kod nas je to čuveno "na akciji") sada nudi u čak dva od pet artikala u svakoj prodavnici.

"Promocije, među kojima je najpopularnija Buy One Get One Free (BOGOF, iliti srpska "kupiš jedan dobiješ dva"), samo zbunjuju kupce i ta igra iluzije mora da prestane", kaže izvršni direktor Which?, Ričard Lojd.

Which? navodi primer dvolitarske bode "pepsi max" koja se u lancu Morison prodaje za 1,98 funti (samo) 28 dana a potom je na "akciji" 63 dana po ceni od 1 funte i sa naznakom "bilo je 1,98”. To stvara iluziju jeftinoće a u stvari kupac plaća 50 penija više u "akciji".

Zaštitnici potrošača kažu da je to kršenje Vladinih smernica za dobru trgovačku praksu.

Sledeći primer je kada Asda poveća cenu litre soka Robinsons Orange Fruit Squash sa jedne na 1,59 funti a onda ponudi "dve za 2,50".

 Zaštitnici potrošača takođe navode i praksu da se neki proizvodi, recimo sosevi, vode po zapremini a neki po težini, tako da je nemoguće porediti njihove cene.

Ova super-žalba je predata u aprilu i sada nadležnima ističe rok od 90 dana za odgovor kako će po njoj postupiti.

Mogućnosti su velike, kazne mogu da se mere u milionima funti – čak do 10 odsto prometa – ali niko nije toliki optimista u ovom slučaju.

Zaštitnici potrošača bi bili zadovoljni i sa dobrovoljnom promenom prakse kod trgovaca.

Do tada, kupci moraju da se oslone "u se i u svoje kljuse". To kljuse je u savremenom svetu naravno kompjuter sa Internet vezom. Tamo se mogu nači sajtovi poput mysupermarket.com, koji prati cene proizvoda svih pet velikih lanaca - Teska, Asde, Seinsburija, Vejtrouza i onlajn trgovca Okada.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

62

Britanci su majstori prevare

special image