Vlada Srbije pripremila je uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard "evro 6", odnosno "evro 4" za polovne automobile.
Uvođenjem novog standarda za uvoz poskupela bi nabavka u inostranstvu, što bi u potpunosti zaustavilo već postojeću slabu prodaju.
"Ne znam šta ćemo time postići kada sada kupca nemamo. Na gubitku će biti i država jer su takse iste, a ako kupaca nema, nema ni takse", kaže za RTS prodavac Radovan Radović iz Omoljice.
Računica kaže ako se primeni nova uredba od jeseni bi bilo nemoguće da se u Srbiju uvezu vozila starija od 10 godina.
Naime, '"evro 4" standard je u zemljama Evropske unije na snagu stupio 2005, ali je postao obavezujući tek od 1. januara 2006. godine. Na placevima je skoro 30.000 neprodatih vozila, a kupci kažu da su nekvalitetna i da njima trguju nakupci.
Kupuju se uglavnom automobili sa cenom do 2.000 evra. Kupce niko ne pita za automobile, svi dolaze ovde da ubiju vreme, jer kako kažu, auto im treba ali se nema para.
U Vladi razmišljaju i da konačno isprave nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća prema zapremini, a ne prema snazi motora, jer sve više proizvođača automobila razvija motore male kubikaže i velike snage.
Dešava se da onaj ko vozi nov automobil plaća manje registraciju od vlasnika automobila starog 10 godina. Nekada automobili velike kubikaže, stari do 10 godina, vrede manje od njihove registracije a to je paradoks koji ih vodi diretkno na auto-opad.