Ćulibrk: Osluškujemo potrebe korisnika

Autor:

Lideri telekomunikacionih regionalnih kompanija, među kojima i generalni direktor Telekoma Srbija Predrag Ćulibrk, učestvovali su u utorak na panelu Trendovi u telekomima.

0
A- A A+
predrag ćulibrk, digital 2015, telekom, mts Foto: Mondo/ Stefan Stojanović



Učesnici su se usaglasili da je najpre potrebno imati pouzdanu i efikasnu infrastrukturu koja je prisutna svuda gde pružate usluge, a Predrag Ćulibrk je kao kao jedan od najvažnijih pomaka koji se dogodio u proteklih godinu dana istakao je uvođenje 4G mreže od strane sva tri operatera u Srbiji.

"Mislim da je to važan korak da smo stali u red zemalja koje razvijaju svoje mobilne tehnologije. Takođe bih istakao da je ove godine završena digitalizacija analogne televizije, da je to ipak jedan novi podstrek i za razvoj telekomunikacija. Svi ti potezi, sve što se dešava vodi ka jednom konačnom cilju, a to je 100 odsto onlajn. Pitanje koje i sebi postavljam u razgovoru sa kolegama i članovima porodice jeste - da li mi zaista iskreno želimo da nam preko noći sve dođe na onlajn. I onda pokušavam i sam da zamislim sliku šta bi značilo da nema prodavnica, da mi ne izdajemo račune... Kad ne bude telekomovih šopova, onda neće biti ni tržnih centara, ni prodavnica... Kako će izgledati ulice u Milanu, Rimu... ako zaista sve budemo nabavljali onlajn", rekao je Ćulibrk.

Generalni direktor Telekoma Srbije smatra da taj dan baš i nije tako blizu.

"Telekomunikacioni operatori pre svega treba da, na tom putu koji je neminovan i sa kojeg nema nazad, treba da nađu svoje mesto na njemu - gde smo mi u svemu tome ne samo kada govorimo o tradicionalnim uslugama, već i entertejment, iskustvo korisnika. Na tome smo radili i ono čime možemo da se pohvalimo je da smo od protekle konferencije do sada pridobili više od 100.000 novih korisnika na našoj novoj platformi za plaćanje TV usluga. U decembru prošle godine smo pustili novu platformu koja upravo treba da obezbedi dobro korisničko iskustvo, nove servise, nove usluge, mogućnost praćenja unazad, vraćanje na početak... To je ono što korisnicima treba. Mi nastojimo da osluškujemo šta su potrebe korisnika bez nastojanja da mnogo razmišljamo pet ili 10 godina unapred, jer smatramo da korisnicima treba omogućiti ono što su danas njihove potrebe", rekao je Ćulibrk i pozvao manje softverske firme na saradnju:

"Ono što takođe smatramo da je naša odgovornost - okrećemo se klaud servisima, pokušavamo da do kraja godine tu smestimo i najveća softverska rešenja naših kompanija. Ali ono čemu treba da se okrenemo je razvoj partnerstava sa lokalnim kompanijama i ovu priliku koristim da pozovem sve lokalne kompanije u Srbiji koje imaju svoja softverska rešenja, ali im zbog svoje veličine nije lako doći u svaki kutak Srbije, da smo spremni da s njima razvijamo zajedničke usluge i na kraju im pomognemo da svoje usluge približe krajnjim kupcima. Telekom Srbija je okrenut digitalu, okrenut onlajnu, krećemo se ovim putem koliko okolnosti to dozvoljavaju, a mislim da je naša i misija svih telko operatora da razviju infrastrukturu koja će omogućiti ne samo nama, nego celoj biznis zajednici i na kraju građanima da na toj infrastrukturi smeštaju svoje aplikacije, razvijaju svoje servise, kako Srbija ne bi zaostajala u tom pogledu za bilo kim".

Govoreći na panelu Gde smo godinu dana kasnije: CEO lidera telekomunikacionih kompanija regiona generalni direktor Telekoma Srbija se osvrnuo i na konsolidaciju tržišta.

"Proces privatizacije je u toku i odvija se u skladu sa uredbom Vlade republike Srbije, a o uspešnosti same privatizacije govorili su oni koji o tome treba - premijer Vučić i resorni ministar Ljajić. Moj je predlog da sačekamo ishod čitavog procesa, pa da komentarišemo to pitanje", izjavio je Predrag Ćulibrk.

On je istakao da ne očekuje smanjenje operatera u narednom periodu:

"Mislim da stvari nisu toliko problematične, možda iz ugla Telekoma Srbija to tako izgleda. Ne očekujem neku veliku konsolidaciju u smislu smanjivanja broja operatora. Ono što možemo da vidimo je da u tome i sama Evropa luta. S jedne strane promoviše jedinstveno digitalno tržište, a kada operatori izađu pred Evropsku komisiju s namerom da izvrše merdžovanje i međusobnu kupoprodaju nailaze na različite vrste administrativnih prepreka. Imali smo nekoliko uspešnih konsolidacija, pre svega mislim na Austriju, Nemačku, ali se uglavnom radilo o tome da se sa četriri operatora dolazi na tržište od tri. To i dalje ne smanjuje ogroman broj operatora u samoj Evropi i ja mislim da je u ozbiljnim problemima po tom pitanju iako znamo za inicijativu Evropske komisije. Moje je lično mišljenje da je jako teško sprovodiva, jer ne dobijaju svi isto u tom jedinstvenom telekomunikacionom tržištu. Kao što vidimo da se teško dogovara oko raspodele izbeglica po zemljama, tako neće ići lako ni definisanje jedinstvenog tržišta kada su telekomunikacije u pitanju. Jednostavno manje zemlje se više plaše ishoda konsolidacije, nego veće. Što se tiče pojedinačnog tržišta, tu imamo ozbiljnu konkurenciju svuda. Kada bi bio jedan operator po zemlji, najlakše bi se živelo i ne mislim da bi korisnici imali loš servis, naprotiv, ali situacija je takva kakva jeste."

Povezano

Sve vesti