Italijanski automobilski gigant zbog događaja u Turskoj pogled sve više skreće ka Kragujevcu.
"Fijat" je za novinare iz Evrope organizovao u Torinu svetsku promociju novog modela "tipo".
Zbog najnovijih događaja u Turskoj, gde se ovaj model proizvodi za čitav svet, postoji velika šansa da se "tipo" pojavi na proizvodnim linijama u Kragujevcu.
To zavisi od dogovora Srbije sa Ruskijom o kvotama za uvoz automobila, ali i od razvoja političke situacije u Turskoj, javlja Radiotelevizija Srbije.
Kada je planiran i kada je zamišljen "fijat tipo" kao novi mobel za tržišita sa kupcima plićeg džepa, nije ni bilo spekulacija da će se on proizvoditi dalje od Turske.
Međutim, od tada posle obaranja ruskog aviona i pretvaranja Turske u neprijatelja broj jedan Ruske Federacije, strani proizvođači kao "Fijat" razmišljaju o alternativi za proizvodnju.
To se logično nameće pošto je "tipo" na platformi "fijata 500 L", koji se izrađuje u "Fijatovoj" fabrici u Kragujevcu.
To otvara vrata da se "tipo" montira u Kragujevcu za šta Italijani veoma uzdržano već sada kažu da je sve moguće.
"Tipo" je automobil koji će zahtevati masovnu proizvodnju, jer mu je cena od 12.500 evra garantuje uspeh na mnogim tržištima.
"Za 12.500 evra dobijate automobil solidno opremljen, ima pored motora od 1.600 kubika dizel aluminujumske felene, siti volan, radio sa blututom, kameru za vožnju u nazad, praćenje bele linije i još mnogo toga. Jednostavno to je dobro opremljen sedan", kaže Aantonela Brunoat iz "Fijata".
Fabrika "Fijat-Krajsler automobili Srbija" ima dovoljan kapacitet da prihvati novi model.
Ovogodišnji izvoz fabrike iz Kragujevca do oktobra je milijardu evra, što je pet puta više nego izvoz Železare Smederevo.
FCA jedna od 10 najboljih fabrika u Evropi po oceni udruženja proizvođača i spremna je bez prepravki prihvati nove modele.
Alberto Dilio iz Dzajn centra "Fijata" kaže da je "fijat tipo" na istoj platformi kao i "fijat 500 L" i "fijat 500 living".
"Ovo je model od kojeg očekujemo mnogo, do 2017. godine "Fijat" će proizvoditi milon vozila godišnje u Evropi", rekao je Alberto Dilio.
U Ministarstvu privrede ozbiljno razmišljaju od budućnosti fabrike u Kragujevcu. Ugovor sa "Fijatom" ističe 2018. godine.
Novih modela će biti, kažu čelnici "Fijata", a na nama je da se dobro organizujemo i na vreme obezbedimo svoje učešće u proizvodnji i zaposlimo fabriku i dobaljače. Na ruku nam ide neutralnost u političkim sukobima, tako da možemo iskoristimo svoju poziciju i dobijemo nove poslove, javlja RTS.