Zahvaljujući niskim cenama goriva i rekordno niskim kamatnim stopama, Amerikanci sada kupuju automobile više nego ikada pre.

Prodaja automobila u 2015. mogla bi da dostigne rekordnih 17,5 miliona, čime bi bio nadmašen rekord od 17,35 miliona vozila postavljen 2000. godine.

Analitičari očekuju da bi ove godine moglo biti prodato još više automobila budući da se smanjuje nezaposlenost, a na tržištu je prisutno sve više mladih kupaca.

Niske cene goriva i rekordno niske kamate ostavile su više novca u džepovima kupaca. Na kraju godine prosečna cena goriva u SAD je bila dva dolara po galonu, što je oko pola evra po litru.

Oliver Straus, glavni ekonomista na sajtu za prodaju automobila TrueCar.com, rekao je je da bi kamatne stope, koje su sada na 0,5 odsto, trebalo da dostignu tri odsto da bi prodaja automobila stagnirala.

Najveći porast prodaje imao je "Dženeral motors" (General Motors) s rastom od pet odsto na nešto više od tri miliona vozila.

"Ford" je najprodavaniji brend šestu godinu za redom s nešto više od dva miliona prodatih vozila. Istovremeno, "Folksvagen" (Volkswagen) je zabeležio pad prodaje pošto je u septembru priznao da je varao na testovima izduvnih gasova za dizel motore.

ZA TO VREME U RUSIJI...

Broj novih putničkih automobila u Rusiji pao je za 43 odsto u prvih devet meseci 2015. godine, javila je agencija RIA Novosti, pozivajući se na izveštaje sa tržišta.

Ako se gleda po sumi rubalja koja je izdvojena za automobile, automobilsko tržište je smanjeno za 34 odsto, pokazala je studija firme Prajsvoterhaus Kupers (PricewaterhouseCoopers), javila je RIA.

Sunovrat rublje teško je ranio rusko tržište automobila, a uzroci pada prodaje su i sveopšti pad ekonomije i kupovne moći.

Rusi, zbog manje para sa kojima raspolažu, odlažu velike kupovine i sve više se odlučuju za jevtinije polovne automobile.

To je pogodilo gotovo se proizvođače automobila, koji prodaju manje novih vozila.

Udeo na tržištu jedino su povećali korejski proizvođači i nekoliko ruskih, kao i nemački i japanski premijum brendovi.

Procenjeno je da je u 2015. godini prodato 1,3 miliona novih automobila, dok je 2014. godine prodato 2,34 miliona.

Kompanije očekuju da će se na nivo iz 2012. godine vratiti tek za šest, sedam godina, javlja ruski TASS.