Naime, ni najstariji čitaoci MONDA ne bi mogli da se sa sigurnošću prisete kada su poslednji put videli železničara sa keteringom u srpskom vozu.

Ta praksa, raznošenja sendviča, kafe i osvežavajućih pića, još pre tri ili četiri decenije je, kao neisplativa, ukinuta u srpskim železnicama. Švajcarci su do tog zaključka došli tek danas.

Švajcarska železnica (SBB) ukida mobilni ketering u svojim vozovima, najnovija je vest iz zemlje koja se ponosi svojim vozovima i železničkom kulturom.

Kompanija je saopštila da će mobilni bord-servis, to jest kolica sa kojih je osoblje u vozovima prodavalo piće i hranu, do kraja iduće godine postepeno, ali na kraju potpuno nestati iz vozova.

SBB je obrazložio ovu promenu brzo rastućom ponudom namirnica i pića na železničkim stanicama.

Pošto sve više namirnica i piće može biti kupljeno pred put, obrt keteringa u vozu opada, navodi se u saopštenju uz napomenu da je od toga posebno pogođen mini-bar.

Prema SBB je obrt prodaje "sa kolica" opao je za oko 40 odsto.

Istovremeno SBB ukazuje da, ko se ne snabde pred put na stanici, i dalje ima mogućnost da kupi piće i namirnice u vozovima, ali u vagon-restoranu.

Trenutno SBB ima 90 vagon-restorana, a do 2021. planirano je da se broj poveća na 120.

Švajcarci nameravaju da gastronomske usluge ponude u svim Euro-siti i Inter-siti vozovima, dok će bez takve ponude ostati putnici Interregio-vozova.

Sindikat za zaposlene u saobraćaju (SEV) kritikovao je SBB zbog odluke o ukidanju mobilnog keteringa u vozovima.

Traži se od uprave SBB da i dalje osigura radna mesta 300 osoba koje su radile na mobilnom keteringu u vozovima.