Komercijalni letovi su popularizovani sredinom 20. veka, a putnički avioni počeli su da lete na sve većim visinama, kako bi uštedeli novac jer se tada troši manje goriva - na većoj visini je manja gustina vazduha, a da bi putnici preživeli na ovoj visini, kabina mora da bude pod pritiskom.
Da bi to bilo moguće, putnička kabina mora da bude cilindričnog oblika, kako bi podržala unutrašnji pritisak, a prozori moraju da budu okrugli. Možda ne znate, ali u prvim putnički avionima su bili standardni, četvrtasti, što je bila loša odluka. "Ako postoji ugao, postoji i slaba tačka", objašnjavaju stručnjaci. "Prozori koji imaju četiri ugla su potencijalne slabe tačke, koje povećavaju šanse da se avion sruši zbog vazdušnog pritiska."
Inače, 1953. godine su se srušila dva aviona, a ispostavilo se da je razlika između pritiska u kabini i spoljašnosti dovela do blagog širenja aviona, zbog čega se materijal od kojeg je avion napravljen "rasteže", dok na kraju bukvalno ne pukne.
Srećom po nas, dizajneri su pronašli rešenje prilično brzo - orkugli prozori regulišu razliku u pritisku i sprečavaju rastezanje materijala.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.
Partizan nemilosrdan u ABA, gazi redom: Pukla stotka, crno-beli ne daju vrh tabele!
Pukla stotka u "Areni", Zvezda ne da Partizanu da pobegne: Crveno-beli stigli na vrh, sad čekaju derbi!
Željko slušao, novinar ga šokirao predavanjem usred konferencije: Je l' znate zašto je Zvezda inferiorna?
"Bilo je čudnih odluka...": Drčelić se oglasio nakon poraza Zvezde u Evroligi!
Partizan u ABA mora da dobije pojačanje: Željko mu našao ulogu, da ne bude prvi precrtan!