Američka firma Uber, čija aplikacija se koristi kao alternativni taksi prevoz u svetu, u Parizu mora da plati kaznu jer njeni vozači "glume" pravi taksi. Kod kuće ga tuži 100.000 nezadovoljnih vozača-kontraktora.
Uberu je sud naložio da Sindikatu taksi vozača plati 1,2 miliona €, javlja Frans pres.
Isplata je usledila pošto su taksisti na sudu dokazali da se vozači koji koriste Uber ponašaju kao tradicionalni taksisti a prijavljeni su kao privatno iznajmljen (a ne javni) prevoz, piše "Gardijan".
Uber, naime, ignoriše zakon koji nalaže da se vozila privatnog prevoza moraju vratiti u svoje garaže nakon svake obavljene vožnje. Umesto toga "uberovci" ostaju na ulici i "hvataju" mušterije kao obični taksisti.
Iako kompanija tvrdi da redovno informiše svoje vozače o tome da moraju da se vrate u garaže, sud je usvojio optužbu taksista da su te "informacije" nejasne.
Presuda dolazi drugog dana velikog protesta taksi vozača protiv Ubera, koji je taksistima već "oteo" trećinu posla a njegovi vozači nemaju zakonskih obaveza kao klasični taksi prevoznici.
Na protestu su taksisti palili gume, a policija bacala suzavac i hapsila.
A KOD KUĆE - JOŠ VEĆA TUŽBA
Loše vesti za Uber stižu i iz rodne Kalifornije.
Uber Technologies Inc. je na federalnom sudu odbijen u pokušaju da pauzira parnicu koju su protiv njega pokrenuli vozači iz te američke države, tražeći da budu tretirani kao zaposleni a ne saradnici po ugovoru – tzv. kontraktori.
Apelacioni sud u San Francisku, gradu gde je sedište kompanije, presudio je da neće biti odlaganja procesa u kojem je Uber pokušao da obori odluku sudija od 9. decembra da dozvoli grupnu tužbu (class action) više od 100.000 vozača. Proces je zakazan za jun.
Za razliku od zaposlenih, kontraktori sami plaćaju svoje troškove, nisu zaštićeni propisima o minimalnoj plati, niti maksimalnom (prekovremenom) radnom vremenu, niti im kompanija plaća osiguranje od nezaposlenosti, radničke naknade niti socijalno osiguranje.
Uberov konkurent, kompanija Lyft, spasila se slične tužbe. Advokat vozača protiv Ubera, Šenon Lis-Riordan, kaže da je to zbog toga što se "nešto bolje" ponašala prema vozačima nego Uber.
"Dobila sam mnogo manje žalbi nego za Uber, koji je sam menjao smanjivao tarife na račun vozača, uskraćivao im već zarađeno i 'deativirao' ih sa servisa bez razloga ili bez legitimnog razloga", kaže Riordan.