• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Crni dan za Uber: Globa u Parizu, tužba kod kuće

Izvor mondo.rs

Američka firma Uber, čija aplikacija se koristi kao alternativni taksi prevoz u svetu, u Parizu mora da plati kaznu jer njeni vozači "glume" pravi taksi. Kod kuće ga tuži 100.000 nezadovoljnih vozača-kontraktora.

Uberu je sud naložio da Sindikatu taksi vozača plati 1,2 miliona €, javlja Frans pres.

Isplata je usledila pošto su taksisti na sudu dokazali da se vozači koji koriste Uber ponašaju kao tradicionalni taksisti a prijavljeni su kao privatno iznajmljen (a ne javni) prevoz, piše "Gardijan".

Uber, naime, ignoriše zakon koji nalaže da se vozila privatnog prevoza moraju vratiti u svoje garaže nakon svake obavljene vožnje. Umesto toga "uberovci" ostaju na ulici i "hvataju" mušterije kao obični taksisti.

Iako kompanija tvrdi da redovno informiše svoje vozače o tome da moraju da se vrate u garaže, sud je usvojio optužbu taksista da su te "informacije" nejasne.

Presuda dolazi drugog dana velikog protesta taksi vozača protiv Ubera, koji je taksistima već "oteo" trećinu posla a njegovi vozači nemaju zakonskih obaveza kao klasični taksi prevoznici.

Na protestu su taksisti palili gume, a policija bacala suzavac i hapsila.

A KOD KUĆE - JOŠ VEĆA TUŽBA

Loše vesti za Uber stižu i iz rodne Kalifornije.

Uber Technologies Inc. je na federalnom sudu odbijen u pokušaju da pauzira parnicu koju su protiv njega pokrenuli vozači iz te američke države, tražeći da budu tretirani kao zaposleni a ne saradnici po ugovoru – tzv. kontraktori.

Apelacioni sud u San Francisku, gradu gde je sedište kompanije, presudio je da neće biti odlaganja procesa u kojem je Uber pokušao da obori odluku sudija od 9. decembra da dozvoli grupnu tužbu (class action) više od 100.000 vozača. Proces je zakazan za jun.

Za razliku od zaposlenih, kontraktori sami plaćaju svoje troškove, nisu zaštićeni propisima o minimalnoj plati, niti maksimalnom (prekovremenom) radnom vremenu, niti im kompanija plaća osiguranje od nezaposlenosti, radničke naknade niti socijalno osiguranje.

Uberov konkurent, kompanija Lyft, spasila se slične tužbe. Advokat vozača protiv Ubera, Šenon Lis-Riordan, kaže da je to zbog toga što se "nešto bolje" ponašala prema vozačima nego Uber.

"Dobila sam mnogo manje žalbi nego za Uber, koji je sam menjao smanjivao tarife na račun vozača, uskraćivao im već zarađeno i 'deativirao' ih sa servisa bez razloga ili bez legitimnog razloga", kaže Riordan.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dc

Hahaha Crni dani, pa vi niste svesni da uber ima zaradu u usa milionsku na dnevnoj bazi... Ne moraju nikad da imaju posao u evropi!!

Semafor

"...tražeći da budu tretirani kao zaposleni a ne saradnici po ugovoru – tzv. kontraktori." U tom slucaju ce onda morati da voze Uberove automobile i da rade za platu i na radno vreme. Biti kontraktor u Americi je,kako bih rekao,deo razvijenog biznisa. Vrlo je uobicajeno. Otvorite svoju firmu i onda kao takvi radite za drugu firmu. To je posebno razvijeno u kamiondzijiskom biznisu. Taksi i limo biznisu takodje (voznja limuzina). Kupis svoj auto ili kamion (mogu i neke druge delatnosti,nesto kao podizvodjaci u gradjevinarstvu,razne radne masine i sl.) i radis za onoga ko ima da ti da posao i ko nudi bolje uslove. Prakticno si sam svoj gazda,mada ne potpuno,vec onako, polu gazda,jer ipak zavisi od nekoga,ali opet imas delom slobodu u odlucivanju kako ces i koliko da radis. Mnoge firme koje se bave nekom od ova tri posla vezanim za prevoz imaju vise kontraktora nego svojih vozila. Neke cak nemaju ni 10% svojih vozila,sve drugo,recimo 100 vozila su kontraktori. Tako se sa glavne firme skida odgovornost i obaveza odrzavanja vozila,placanje goriva,brige o zaposlenima u smislu socijalnog i zdravstvenog,placanja poreza,jer se isplacuju bruto itd. I to zvuci jako lepo,kao laka para za firmu poslodavca. Medjutim druga strana medalje je ta sto kontraktori nemaju nikakve obaveze prema kompaniji-poslodavcu,u smislu da mogu da je napuste kada god hoce,ako su nezadovoljni. I za kratko vreme firma poslodavac moze da ostane bez puno kontraktora tj. vozila (recimo da jedan kontraktor ima po 10 vozila koja obavlaju posao i sve ih odjednom povuce i prabaci u drugu firmu,ako je nezdovoljan). Firme-poslodavci se stite uzimanjem raznih depozita,koje je posle muka povratiti,ali to je nista u odnosu na stetu koju mogu da pretrpe kada imaju ugovorene poslove i obaveze,a nemaju cime da rade. Tako da se tu uvek balansira i pregovara i ispada da su obe strane polu-gazde,jer obe strane imaju relativno visok ucenjivacki kapacitet. Osim naravno uzasno velikih npr. kamiondzijiskih kompanija koje imaju hiljade svojih kamiona i koje uvek mogu da se pokriju.

fićko

...da bi dobio licencu za taksiranje po parizu i francuskoj potrebno je da kandidat uplati 50.000 evrića...što bi rekli srbi "pa ti sada vidi da li ti se isplati"...

special image