undefined pilot



O podvigu našeg pilota pišu danas svetski mediji, a Vodopivec je za podgoričke "Vijesti” rekao da je u avionu eksplodirala bomba pet minuta nakon poletanja sa aerodroma u Mogadišu.

Iskusni Beograđanin, dugogodišnji pilot Montenegro Airlinesa i JAT-a, sleteo je nakon što je, kako tvrdi, u avionu “airbus” ekslodirala bomba.

On je potvrdio da je u eksploziji poginula jedna osoba, a da su dve lakše povređene.

Vodopivec je ispričao da je pet minuta nakon poletanja sa međunarodnog aerodroma u glavnom gradu Somalije, na redovnoj liniji za Džibuti, došlo do eksplozije u avionu somalijske kompanije Daalo Airlanes, sa sedištem u Dubaiju.


Kaže da je eksplozija oštetila trup i otvorila veliku rupu na boku aviona, iznad desnog krila, u kojem su bila 74 putnika i šest članova posade koju je predvodio Vodopivec.

“Kada smo, penjući se nakon poletanja na visinu krstarenja, prolazili otprilike 12 hiljada fita (oko 3.700 metara), čula se glasna eksplozija. Nije bilo panike, već smo ja i kopilot - Italijan odmah pokrenuli predviđenu proceduru za vanredne situacije, stabilizovali avion i vratili se na polazni aerodrom. Sletanje je bilo gotovo potpuno uobičajeno i putnici su na normalan način napustili avion, kada se on zaustavio. Nakon toga, avion je prevučen na tehničku stajanku, gde su nadležne službe odmah počele pregled vazduhoplova i istragu uzoroka udesa. Od momenta rutinskog poletanja do trenutka kada smo se sa rupom u avionu vratili i sleteli u Mogadiš, proteklo je možda 20 minuta“, kazao Vodopivec “Vijestima” u telefonskom razgovoru.


Iskusni pilot, koji ima na desetine hiljada sati leta, govorio je smireno, kao da su eksplozije na avionu nešto što se dešava svaki dan, ne glorifikujući svoje umeće pri upravljanju vazduhoplovom, teškim više od 80 tona, sa rupom većom od metra u desnom delu putničke kabine:

“Sreća u nesreći je što je do eksplozije došlo na relativno maloj visini, na kojoj nema velike razlike u atmosferskom pritisku unutar aviona u odnosu na dosta niži pritisak u vazduhu. Da se to desilo na većoj visini, razorna snaga bombe bi se dodatno uvećala efektima takozvane eksplozivne dekompresije i oštećenja aviona bi bila daleko veća, moguće i fatalna”.



Nakon duge i uspešne karijere u JAT-u, tokom koje je često leteo u Africi i doživeo svakakve interesantne zgode i nezgode, Vodopivec je šest godina radio za Montenenegro Airlines, gde je bio kapetan na avionima “fokker F-100“.


Iz crnogorske kompanije, gde je ostao upamćen kao izuzetan profesionalac i vrlo sposoban pilot, otišao je 2009. da leti za strane prevoznike, koji su mu, kako kaže, ponudili bolje uslove, odnosno “bolje i veće avione“.

Vodopivec je kazao da misli da je u avionu eksplodirala bomba, ali da će istraga utvrditi sve detalje incidenta.

Mediji su spekulisali da je mogući uzrok eksplozije boca kiseonika pod visokim pritiskom iz avionskog sistema za disanje putnika u vanrednim okolnostima.

“U pitanju je bomba manje snage, koja je verovatno bila smeštena u džepu sa zadnje strane jednog od sedišta u putničkom prostoru”, kazao je.

Objasnio je da je stradali putnik ispao iz aviona odmah nakon eksplozije, što navodi na zaključak da nije bio vezan sigurnosnim pojasom, iako je avion još bio u fazi penjanja. Dvojica lakše povređenih bili su vezani u sedištima, a njima je lekarska pomoć pružena odmah nakon sletanja, rekao je Vodopivec.

Inače, zvaničnici somalijske uprave za civilno vazduhoplovstvo saopštili su danas da još nisu našli dokaze da se radilo o kriminalnom činu navodeći da je istraga tog slučaja u toku.