Državni statistički zavod, ISTAT, prilagođava svake godine korpu proizvoda koji se koriste za merenje potrošačkih cena, kako bi ona bolje odražavala šta ljudi kupuju, i izbacuje artikle i usluge koji više nisu popularni.
Ove godine ISTAT će indeks potrošačkih cena izvoditi na osnovu cena povrća i napitaka, kao što je sojino mleko, zatim na temelju cena helanki za decu, muških majica i električnih bušilica. Osim za nove automobile, sada će se prikupljati i cene polovnih vozila, naveo je ISTAT.
Italijanski statističari će u računicu početi da uključuju i cenu bundeve, pored krastavčića i graška koji se odranije nalaze na listi, a počeće da prikupljaju i cene univerzitetskog smeštaja i krpa za prašinu, dodaje Rojters.
S druge strane, zbog sve veće popularnosti, tetovaže i kratke muške pantalone, koje, kako navodi britanska agencija, italijanski muškarci od stila nikada ne nose u gradovima - zaradile su svoje mesto u novom računanju inflacije.
Rast potrošačkih cena u Italiji iznosio je u januaru 0,4 odsto na međugodišnjem nivou, saopštio je ISTAT danas, dodaje Rojters.