• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrvati: Kako je Er Srbija potukla Kroaciju Erlajns

Izvor Tanjug

Pod tim naslovom, hrvatski mediji prenose danas priču riječkog Novog lista o tome da je "novom linijom za Njujork, Beograd postao važnija destinacija od Zagreba".

 Er Srbija uspešnija od Kroacija erlajnsa - Novi list Izvor: MONDO/Predrag Vujić
Izvor: MONDO/Predrag Vujić


Er Srbija, naslednik nekadašnjeg JAT-a i kompanija u kojoj od 2013. godine 49 posto vlasništva pripada Etihadu, nacionalnoj avio-kompaniji Ujedinjenih Arapskih Emirata, a većinski paket od 51 pošto je i dalje u vlasništvu Srbije, od juna ove godine počinje da leti na relaciji Beograd-Njujork, počinje priču Novi list.

"Kako arapski Etihad postaje suvlasnik i nekih drugih regionalnih avio-kompanija po Evropi, sa sve više linija, Beograd se, što je i bio plan Etihada, polako ali sigurno pretvara u vazduhoplovno čvorište jugoistočne Evrope za transkontinentalne letove".

"Osim što je već povećala broj letova u mnoge evropske destinacije, Er Srbija dvaput dnevno leti i na relaciji Beograd-Zagreb, a s novom će linijom za Njujork sigurno postati daleko važnija destinacija od Zagreba, u kojem sve bitne institucije kažu da im je godinama jako stalo da se i iz Zagreba leti direktno za SAD, i obrnuto, ali, eto, ništa nije učinjeno da se to i dogodi", navodi se u tekstu.

Dalje se dodaje da je "tek ovih dana, verovatno potaknut najavom prvih letova iz SAD-a u Beograd u junu, hrvatski veleposlanik u SAD-u Joško Paro otkrio da se 'intenzivno razgovara o uvođenju direktne avio-linije između SAD-a i Hrvatske', o čemu Ministarstvo saopbraćaja, Ministarstvo turizma a niti državni avio-prevoznik Koacija Erlajns - ne znaju ništa", piše u tekstu.

"Veleposlanstvo je pokrenulo razgovore s važnim igracima kako bismo istražili mogućnosti uspostave direktnih letova za Hrvatsku... Učinićemo sve ne bismo li ostvarili tu ideju", kazao je Paro, ne otkrivajući s kojim se 'igračima' pregovara.

Razgovori s mogućim partnerima koji bi leteli iz SAD-a, dodao je Paro, nisu podstaknuti poletanjem Er Srbije za Njujork, nego zato što hrvatska Vlada oko toga poslednjih godina nije učinila baš ništa, piše riječki dnevnik, a prenosi Jutarnji.

"Zagreb smatra da nije reč o njegovom, pre svega političkom propustu, već da Er Srbija treba da zahvali silnom oprostu dugova od strane države. Kako se može čuti, prošle godine je Srbija svojoj kompaniji oprostila gotovo 40 milona dolara dugovanja, dok naš Kroacija Erlajns sva davanja mora podmirivati, a još mu i EU 'kreše krila' svojim pravilima", navodi Novi list.

Činjenica je, međutim, kako se dodaje, da je oprost duga Er Srbiji zapravo deo aranžmana Srbije i Etihada, uslov zbog kog je Etihad pristao da uđe u vlasništvo srpske nacionalne kompanije...

"Postavlja se pitanje zbog čega je hrvatska politika, za razliku od srpske, sve ove godine sedela prekrštenih ruku i nije činila ništa zbog čega bi postojeći broj turista koji nam dolazi iz SAD-a, od oko 300 hiljada godišnje, povećala", napominje se u tekstu.

Iz Kroacija Erlajnsa su za Novi list rekli da u ovom trenutku ne predviđaju uvođenje prekookeanske linije Hrvatska-SAD, što je delimično uslovljeno njihovim poslovnim i tržišnim usmerenjem na proširenje mreže letenja u Evropi tokom ove godine, ali i tehničkim ograničenjima - u floti, naime, nemaju dugolinijske avione.

"...Kroacija Erlajns, u situaciji u kakvoj jest, nema mogućnosti, pre svega aviona, da bi letela direktno u SAD, o čemu ne može niti razmišljati, jer zbog pravila EU kapacitete mora još i smanjivati", kažu Novom listu upućeni u zbivanja na avio-tržištu.

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Punisher

Haha potukla, a na njihova 3 aerodroma godisnje prodje vise ljudi nego kroz beogradski. Samo naivna propaganda

milutinac

plitka propaganda

Serbia forever

Mene oni ne interesuju, interesuje me, koliku korist ima država Srbija od tog posla i koliko aerodrom ima para od taksi!?

special image