Kako da se rešite otoka na nogama

Autor:

Edem je vodeni otok koji se pojavljuje na nogama, stopalima i zglobovima, a pojavljuje se kod ljudi koji duži vremenski period tokom dana stoje. Evo kako da se rešite otoka.

0
A- A A+
Cipele, noge, bol Foto: Guliver/Getty/Thinkstock

  Otečene noge ne moraju da budu znak ozbiljnijih zdravstvenih problema, ali svejedno uzrokuju osećaj nelagodnosti, bola. Uzroci edema mogu biti neki lekovi, hormonski poremećaji, srčane bolesti, povrede, gojaznost, bolesti bubrega, infekcije, trudnoća, artritis... Međutim, ovaj problem možete da rešite.

Kada su vam noge otečene, najbolje je da izujete cipele i legnete na leđa jer sedenje može dovede do suženja krvnih sudova u predelu kolena i struka. Kako biste stimulisali protok krvi do srca, protrljajte otečeni deo nogu ledom, u trajanju od desetak minuta. Dobro je da, dok ste u ležećem položaju, noge podignete na jastuk ili na stolicu, kako bi ste "vratili" krv prema gornjem delu tela.

Ukoliko vam noge stalno otiču, stručnjaci kažu da je dobro da ih utegnete zavojem, kako biste smanjili otok.

Postoji još nešto što možete da uradite pre nego što se otok pojavi. Čim primetite da noge počinju da otiču, blago ih izmasirajte kako biste eliminisali višak tečnosti u ćelijama i tkivu i stimulisali protok krvi.

Prevencija edema

Da biste delovali ranije, odnosno sprečili oticanje nogu, izbegavajte namirnice koje sadrže mnogo šećera. Višak insulina dovodi do sakupljanja natrijuma i tečnosti, naročito kod ljudi obolelih od dijabetesa tipa 2. Vremenom, to dovodi do kongestivne srčane insuficijencije (stanje kada srčana komora gubi sposobnost da ispumpa količinu ulivene krvi) i visokog krvnog pritiska.

Kod ljudi kojima otiču noge, magnezijum je od ključnog značaja jer ublažava grčeve u mišićima koji su uobičajeni simptomi edema, i sprečava zadržavanje viška tečnosti u telu.

Vremenom, edem može da dovede do dehidracije, pa je zato važno da unosite dosta tečnosti, najbolje je vode. Kada telu nedostaje vode, ono "šalje" tečnost u ćelije, koje otiču. Kako biste to sprečili, trebalo bi da dnevno pijete sedam do deset većih čaša vode.

Takođe, vežbanje stimuliše kontrakcije mišića, čime se poboljšava cirkulacija i krv šalje natrag do srca.

Ukoliko vam noge često otiču, trebalo bi i da smanjite unos soli. Ljudsko telo pokušava da zadrži natrijum i tečnosti izvan ćelija, ali ako unosite previše soli, telo zadržava vodu u ćelijama, zbog čega dolazi do natečenosti.

Loše varenje takođe može da bude jedan od uzroka edema, zato stručnjaci savetuju da jedete hranu koja je prirodan diuretik, kako biste smanjili nagomilavanje tečnosti u tkivu. Boranija, zeleno povrće, beli luk, peršun, cvekla, grožđe, ananas... namirnice su koje bi trebalo da uključite u ishranu da biste sprečili oticanje nogu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.

Sve vesti