• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mihajlović: Iz Železnice mora da ode 6.000 ljudi

Izvor Beta

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da u narednih pet godina iz preduzeća Železnice Srbije treba da ode oko 6.000 ljudi.



Ona je na Biznis forumu na Kopaoniku rekla da u prvoj godini treba da ode oko 2.000 ljudi, iz sva tri odnosno četiri preduzeća, i istakla da racionalizacija broja zaposlenih u tom preduzeću ne kasni nijedan dan.

Podsetila je da je Železnica podeljena na tri preduzeća - Srbija kargo, Srbija voz i Srbija infrastruktura i holding u kojem se nalaze dugovi i u kome će se naći i jedan broj viška zaposlenih. Taj holding ograničenog je trajanja i kako je dodala radiće dve do tri godine.

"To je proces koji teče i ne može da bude zaustavljen", istakla je Mihajlović i podsetila da je formiran i Komitet za reformisanje Železnica.

Naglasila je da su o racionalizaciji zaposlenih postignut dogovor sa sindikatima i poslovodstvom sva tri preduzeća, odnosno četiri u Železnici i da su svi doneli nove sistematizacije, napravljene prema stvarnoj potrebi radne snage.


Ona je dodala da je važno i podizanje efikasnosti pruga i navela da se 830 kilometara pruge uopšte ne koristi i da je neprofitabilno.

"U narednom periodu te pruge će delom biti zatvarane. 300 kilometara pruga četiri godine uopšte ne radi, osim što prave troškove", rekla je Mihajlović.

Ona je naglasila da reformisanje Železnica ne sme da stane i da je važno da zajedno rade država, sindikati i druge institucije, kako bi taj proces priveli kraju.

"Cilj je da Železnice budu efikasnije, ali smo svesni da to ne može da se uradi preko noći i da moraju da se prođu određene faze da bi mogli da pričamo o smanjenju subvencija i povećanju efikasnosti investicija", rekla je ministarka.

Mihajlović je rekla da je urađen popis imovine u Železnici i da ne postoji jedan objekat koji nije popisan, a određen je i višak imovine koja će biti prodata, a novac iskorišćen za plaćanje dugova, pre svega dugova za struju.

Mihajlović je izjavila danas da se zalaže za to da se direktori javnih preduzeća biraju i imenuju isključivo kroz sprovođenje javnih konkursa.

Treba da postoji konkurs i za Srbijagas i Puteve Srbije i biće, rekla je Mihajlović, odgovarajući na pitanja u okviru panela na Kopaonik biznis forumu.

Ona je kazala da se ne slaže sa konstatacijama da država nema snage za to i naglasila da je država pokazala da uvek ima snage, te da to pokazuje i primer nedavnog razrešenja sa funkcije direktora Elektroprivrede Srbije.

"Pitanje personalnih promena nije samo pitanje jedne osobe koja će voditi preduzeće, već ukupne strukture i organizacije, i ja sam za to da treba da postoji konkurs", rekla je ministarka.

Mihajlović je kao primer navela Železnice Srbije, ističući da se ovih dana završava konkurs za direktore sva tri preduzeća koja funkcionišu u okviru Zzeleznica i da se do sada prijavilo oko 60 kandidata.

Ona je dodala da je reformisanje železnica proces i da se to ne može istog trenutku sprovesti.
Svako zna da kada krenete u reformisanje i promene jednog preduzeća, potrebno je vreme, a ako je svaka stvar urađena u roku koji je planiran, ne vidim razlog i da ostale ne budu urađene, navela je Mihajlović.

"Ne bih se složila da se kasni u delu koji se odnosi na racionalizaciju radne snage, racionalizacija nije jednini način da se reformiše preduzeće", rekla je Mihajlović i podsetila da je sistematizacija u Železnicama usvojena 28. februara, a rok za njen završetak je do leta.

Osnovni problem koji se pojavio je visina otpremnina, jer, kako je dodala, mora da postoji usklađenost sa visinama otpremnina u ostalim javnim preduzećima.

"Postoji velika želja u nekim drugim preduzećima da otpremnine budu preko 800 evra po godina staža, a u istom trenutku železničari prihvataju razgovor o mnogo nižim otpremninanama. Onda je to nešto na čemu moramo raditi pod hitno i to mora da bude usaglašeno", rekla je Mihajlović.

Ona je navela i podatak da je od januara izdato 600 elektronskih građevinskih dozvola, a da je podneto 1.700 prijava.

Ministarka državne uprave Kori Udovički iznela je podataka da je u toku prošle godine broj zaposlenih kroz program racionalizacije u glavnom gradu Srbije smanjen za oko 2.000 i da su oni dobili adekvatne otpremnine.

Na kraju panela, na kome je učestvovao i ministar privrede Željko Sertić, ministar finansija Dušan Vujović konstatovao je iz publike da su ministri privrede, građevinarstva i državne uprave dali veoma jasan i i uravnotežen pregled stvari.


Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

rale j tomic

Preterano je i neodgovorno od nje da daje ovakve izjave.Naime otpustice 6000 ljudi od kojih zivi isto toliko porodica uglavnom siromasnih a pruge po vojvodini su katastrofa Ko ce to da radi i popravlja?Vozove sto je nabavila nista ne vrede bez dobre pruge ako koji iskoci iz sina evo nesrece zrtavaMa ovo ne valja i gotovo.

@@@

Najbolje bi bilo da Vi odete...najgore Vam je Ministarstvo gradjevine.U njemu vlada haos i bezakonje.Zakon retko ko od zaposlenih poštuje.Ko ih tako obuči???

Roki

Zaposle 500 radnika a otpuste 6 000 ljudi to je sramota.

special image